Очаква се днес Министерският съвет да одобри процедурата за отдаване на концесия на летището в Пловдив. Министърът на транспорта Ивайло Московски обяви вчера, че вече има инвеститорски интерес.
Според сегашния закон за концесиите, срокът за отдаване под наем е 35 години. Не е изключена възможността обаче с приемането на нова директива договорът между държава и наемател да бъде удължен до 99 години.
Въпреки стратегическото си местоположение аерогарата е на загуба, приема и изпраща по няколко нискотарифни или чартърни полета седмично. Летището не работи през нощта, защото това е нерентабилно.
През 2009 година там беше открита нова писта за 45 милиона лева, която не оправда очакванията трафикът да стане интензивен. Предстои до 2 седмици да бъде взето решение за концесията и на летище София
Китайски инвеститори искат да превърнат летище Пловдив в логистичен център за Европа и Азия. Евентуална концесия беше обсъдена от министърът на иконимиката Божидар Лукарски и Чангцинг Джанг - представител на Hainan Longquanren Century Invest and Development Co. Компанията е партньор "Евро-китайска зона за икономическо развитие".
В началото на тази година стана ясно, че държавата дължи 1 млн. лева на аерогарата в Пловдив, а намаляване на работното време и съкращения в персонала бяха сред цитираните мерки за справяне с кризата. В края на февруари оставка подаде изпълнителния директор на летището Иван Карнабитов. Тогава персоналът беше предявил стачна готовност. Още не е ясно как и дали евентуалните китайски инвестиции ще решат натрупалите се проблеми.
Идеята е летището да се превърне в търговска точка, на която български и европейски продукти да могат да се представят и изнасят за азиатските пазари. Партньорски представителства могат да бъдат открити и в свободните зони в Китай. По този начин ще се избегне голямата верига от посредници между европейските и китайските потребители.
TNS.bg
Още от категорията