Проточилият се ремонт на столичната улица "Граф Игнатиев" изнерви софиянци и се превърна в истински кошмар за
магазини и заведения, оказали се в зоната на обновление. Сред тях има както малки павилиони, така и обекти на големи вериги, хранителни и телекомуникационни. Много от тях затварят врати заради липса на клиенти, които няма как да стигнат до тях.
Наскоро бяха премахнати и загражденията около ремонта, но това не помогна на бизнеса, разказват продавачите.
Пред екипа на TrafficNews.bg, търговци разказаха, че едва успяват да удържат фронта, защото крайният срок на ремонта постоянно се отдалечавал, а комуникацията с градската управа сериозно куцала. От Столичната община обещаха на собствениците компенсация за претърпените загуби.
Кога и как това ще се случи попитахме Малина Едрева, председател на комисията по култура и образование в Столичен общински съвет, както и участник в работната група, която се е наела да помогне на търговците.
Тя обясни, че още в началото е потърсен диалог със засегнатите от ремонта в центъра продавачи и собственици: "На голяма част от хората, които са в зоната на ремонта, предоставихме възможност за заеми от гаранционния фонд, който подкрепя и гарантира много нисколихвени кредити за подпомагане на бизнеса. От друга страна почти е финализирана информационната кампания, която дава възможност за ориентация по отношение на дейностите, които търговците предлагат. Предоставени са 6 тристена (рекламен обект от три платна), които главният архитект одобри за поставянето им в централна градска част", обясни Едрева.
Паната обаче няма да бъдат готови скоро. "Самата визуалицазия в момента се прецизира и изработва. Тогава, когато започнахме изработването им, не бяхме сигурни дали всички тези обекти ще останат на място, докато бъде приключено изработването на тристените. С приключването на ремонтите и приемането на обекта, ще бъдат поставени тристените. Тъй като информацията е много, те ще са разделени на три нива на български на английски език".
Още не е сигурно къде точно ще са разположени тристените, но би трябвало да са на комуникационни места - като спирка на трамвай или метро, например.
Едрева увери, че градската управа е поправила грешката си и сега комуникацията със собствениците от "Графа" е далеч по-добра. Всички са били поканени на среща в Агенцията за инвестиции, където са им били разяснени условията за подкрепа от гаранционния фонд. "Освен това, проведохме публична среща, а накрая имейл адрес, чрез който на всеки етап всички са информирани по електронните пощи. Отделно има и телефон за връзка", обясни Едрева.
Още от категорията
Машинист и служител на БДЖ са загиналите при влаковия сблъсък, други двама са в тежко състояние