
Изследване в направление Транспорт на "Визия за София" измерва достъпността, която сегашната мрежа на градския транспорт предоставя до зоните с голяма концентрация на офиси в града.
Определени са два показателя, по които се оценява достъпността – време на пътуване и директност, измерена чрез броя на прекачвания в едно пътуване.
Според анкета, проведена при съставянето на Плана за устойчива градска мобилност, движението от и до работните места генерира най-значителната част от придвижванията в София – 38%.
Един от основните заключения от проучването е, че времето за пътуване от и до работното място в София е разпределено по следния начин: 68% от общата продължителност на едно придвижване е пътуване в градския транспорт, 26% е придвижване до и между спирки (прекачване) и 6% от времето е чакане на спирки.
Всички придвижвания в Столична община с градския транспорт са с продължителност в интервал 22-56 минути, а 80% от тях са с продължителност между 22 и 32 мин. 80% от средните времена за ходене са в интервал между 9 и 13 мин., и 80% от средните времена за чакане са в интервал между 1,6-3,4 мин.
По избрани критерии (като брой на работещите, брой компании, РЗП и други) са дефинирани 78 зони с концентрация на работни места – офиси, логистика и администрация. Тези зони се обслужват от 400 спирки, които са изследвани по отношение на достъпността им с обществен транспорт от всичките 2673 спирки в общината.
В столицата преобладават градоустройствените единици които са със "средно", "добро", "много добро" и "отлично" обслужване по отношение на достъпността – 88 %, а "слабо" и "лошо" обслужени – 12%. Предпоставка за избора на обществен транспорт като начин на придвижване от страна на гражданите би било подобряването на коефициентите за достъпност за всяка от спирките.
Още от категорията
Виж всички
Слънчево и прохладно ще е днес в Пловдив

Сменяме по-лесно личния лекар

Акценти
Виж всички


K DENT откри нов дентален рентгенов център в Пловдив




Бизнес вечеря с вкус от шест държави в сърцето на Пловдив


Темите на Traffic News
