Колко струва ремонтът на 52-км отсечка на АМ Тракия край Чирпан? Този въпрос предизивка оживени дискусии, тъй като се оказа, че цифрата е седем пъти по-голяма от тази на изграждането на отсечката. Според инистърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, това не е така и е неправилно да се правят сравнениния с цените от 2017 година, когато и средната заплата у нас е била два пъти по-малка. 

„Мнението ми като инженер е, че цената на една магистрала не може да бъде приета в общия случай като цена на километър в различните ситуации. Тя зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали я правим в планината или в полето, както и от това каква е цената на материалите и на труда”, каза министъра в ефира на БТВ.

„В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос, миналата година, обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на „Тракия”. В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки”, каза още тя. И допълни: „Общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. 12 от тях вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40. Първата част от тях са тези 16 км”.

По думите й 12-те км, на които вече е бил направен ремонт, е включвал и други операции. „Там нямаше необходимост от навлизане в пътната основа. Друг обаче е случаят с тези 40 км, на които сега стартирахме ремонтни дейности. Освен видимата част, ще има и ремонт на пътната конструкция. Тя ще бъде основно реконструирана”, коментира регионалният министър.

„Не мога да прогнозирам колко ще струва целият ремонт на отсечката на „Тракия”. Това, което е изчислено към момента, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци”, каза още тя.