Камерата на КЦМ, монтирана през 2012 година на пътя Пловдив - Асеновград, е заселка шест камикадзета, летящи с над 200 км/ч. За периода от 6 години с техническото средство за лов на нарушители на пътя са установени 25 254 нарушения. Справката, показваща рекорден брой простъпници на закона, бе изготвена и предоставена от ОД на МВР - Пловдив, след запитване от страна на TrafficNews.bg
Днес обаче, въпреки че закрепващите съоръжения на камерата са там и респектират шофьорите по чисто новия път, устройството не работи поради дефект. То е изпратено за ремонт и се очаква до дни да бъде върнато, за да може шофьорите да бъдат санкционирани за превишена скорост.
За сметка на временно преустановения стационарен видеоконтрол обаче, екипи от КАТ непрекъснато налагат мониторинг и контролират движението в района, като използват и мобилни устройства за измерване на скоростта.
Контролът в участъка никак не е случаен. След мащабната реконструкция той се е превърнал в същинска магистрала. Пътната настилка, големината и броят не лентите предразполагат към развиване на скорости, типични за аутобаните, а предвид множеството крайпътни обекти и фабрики, кръговите кръстовища и отбивките за села, ускорението създава огромен риск от инциденти.
Ремонтът на отсечката, все още не е финализиран, като пътят дори не е получил АКТ 16, ала тъй като не е спиран от експлоатация, то за него важат всички правила, регламентирани в закона за този тип инзвънградски пътища от републиканската мрежа. Платена винетка, скорост до 90 км/ч, а и където е необходимо съобразяване със знаците. Именно такъв има в района на КЦМ, преди камерата на КАТ, който указва на шофьорите да не надвишават 80 км/ч.
Само до преди година, там знакът беше с далеч по-сериозна рестрикция от 60 км/ч. Предвид, че в тези времена е засечен шофьор с 217 км/ч, любопитно е колко ще развиват мощните автомобили след подобрените условия на пътя. Тепърва предстои да започне да се набира нова статистика за поведението на водачите по отсечката Пловдив - Асеновград, след нейното преобразяване, която ще покаже дали подобни опасения са сигурността на пешеходци, водачи и пътници са били резонни.
От МВР обясниха за TrafficNews.bg, че все повече се разчита и на новия вид мобилни камери. От януари 2018 г. сектор “Пътна полиция” при ОДМВР – Пловдив разполага със стационарно преносимо устройство за контрол на скоростта, което съчетава автоматизираната работа на мултирадара и възможността да бъде позиционирано буквално навсякъде и то непрекъснато на различни места.
Конкретните места за извършване на контрол се определят на база анализ на аварийността и следните показатели:
- честота на извършваните нарушения на правилата за движение по пътната мрежа по вид, време и място;
- основни причини за настъпване на ПТП по място и време;
- интензивност на пътното движение.
От ведомството допълниха, че при организацията на контрола на скоростните режими по автомагистрали, първокласни пътища и натоварени отсечки в населените места, приоритетно се определят места за разполагане на уредите, които да съблюдават именно за изпълнението на ограниченията с цел да се намалят пътните инциденти.




Още от категорията
Виж всички
Атлетиката не хареса Ивет Лалова за член на УС на федерацията
Откриха изчезналата във Витоша Стефани
Темите на Traffic News