Мобилните камери за засичане на скоростта на шофьорите са все по-активно прилагани по отношение на спазване на ограниченията за движение в големите градове и близките им околности. Модерните устройства функционират у нас от около 1 година.
Суперкамерите, които улавят дори движещите се в насрещното платно, са особено приложими на големи булеварди, които предразполагат развиване на високи скорости, както и на околовръстни пътни артерии. Селекцията на места за разполагане на преносимите устройства обаче се прави по специално създадени павила. При запитване от страна на TrafficNews.bg от "Пътна полиция" на ОД на МВР Пловдив, дадоха точно разяснение как подбират локациите. Ето какво обясниха от ведомството:
От януари 2018 г. сектор “Пътна полиция” при ОДМВР – Пловдив разполага със стационарно преносимо устройство за контрол на скоростта, което съчетава автоматизираната работа на мултирадара и възможността да бъде позиционирано на различни места.
Осигуряването на ефективно използване и правилното разпределение на пътната мрежа на преносимите и мобилни технически средства и системи за контрол са планирани в ежедневната дейност на служителите от сектора. Конкретните места за извършване на контрол се определят на база анализ на аварийността и следните показатели:
- честота на извършваните нарушения на правилата за движение по пътната мрежа по вид, време и място;
- основни причини за настъпване на ПТП по място и време;
- интензивност на пътното движение.
Припомняме, че новите камери, снабдени с лазер и замерващи 400 пъти в секунда, са невидими за обикновените антирадари, тъй като не залагат на радиовълни, а евтините трикове като фолио върху номерата също са безсилни пред тях. КАТ се сдоби с общо 28 "триноги", както са популярни сред шофьорите миналата година, а по-късно през 2018 бе направена още една поръчка за нови 56 устройства, които скоро ще бъдат внедрени в контрола и превенцията на пътя.
Лазерните устройства работят при всякакви метеорологични условия и се характеризира с висока прецизност при заснемане на повече от един нарушител на скоростния режим.
Камерите разполагат със специален софтуер, който при заснемане на нарушението автоматично разпознава номера, изпраща онлайн данните, търси ги в сървър и изготвя справка кой е собственикът на автомобила. Освен, че лазерът изчислява разстоянието и скоростта на движение, той успява да засече и изолира всеки нарушител самостойно. Това значи, че при засичане на няколко коли в една линия, всички ще бъдат глобявани, а не както досега, когато груповите снимки бяха основание за отпадане на акта.
Камерата засича джигити в периметър 130-140 метра, работи еднакво добре и през деня, и през нощта, като в тъмнината си служи с инфрачервени лъчи. Захранва се с батерия, която издържа по една смяна от 8 часа.