
В разгара на летния сезон Комисията за защита на потребителите разпространи съвети относно правата на туристите в различни ситуации в хотелите. От КЗП изброяват най-често срещаните нарушения в хотели и курорти.
Хотелиерът е длъжен да постави ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена, както на български език, така и на английски.
Един СПА хотел може да се рекламира по този начин само ако притежава сертифициран СПА център, който да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция (например, парна/римска/турска баня), помещение за контрастни процедури и др.
Когато туристите са избрали хотел на база ол инклузив, той трябва да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките например, задължително трябва да има топли (кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана), безалкохолни, алкохол (водка, бренди, джин, ликьор, мента, мастика, вино, бира) и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар (най-често следобедната закуска).
Ако по някаква причина част от обещаните услуги бъдат отказани на турист, мястото за настаняване следва да има готовността да предостави всичко обещано. В противен случай туристът следва да поискай компенсация – други подходящи услуги или отбив от цената.
Ако на място туристът открие сериозни разлики във вида и категорията на обекта, неговото местоположение и отдалеченост от плажа или обещаните допълнителни услуги с представените в рекламата в интернет, то трябва да се обърне към търговеца, на когото е заплатил, и да настоява за компенсация.
При установяване на проблем туристите да уведомят управителя на хотела или представителя на туроператора или турагента, от който са закупили почивката, и да настояват да им бъде предоставено това, за което са заплатили, съветват от Комисията.
Още от категорията
Виж всички
Пенсионер, получил десетки глоби, спечели 29 дела срещу КАТ

Премиерът свиква Националния борд по водите
