Намаленията в бутиците и онлайн магазините стигнаха 70% и остават броени дни, в които може да се направи изгодно попълване на гардероба. Стига да знаете как да пазарувате, може да се сдобиете с нови тоалети не само за оставащите студени дни, но и за предстоящите топли месеци, плащайки символични суми за иначе скъпи продукти. Все още много хора избягват онлайн търговията, защото предпочитат на място да видят артикула, да го пробват, а и са убедени, че това е гаранция, че не плащат за менте, съобщава 24 часа.

Когато обикаляте по магазините, трябва да се сдобиете със сериозно количество търпение. Много търговци имат практиката да прибират част от колекцията, когато започват намаленията. Оставят в продажба модели, от които са останали единични бройки Прибраните, макар и от стара колекция, се пускат отново през новия сезон, ако са подходящи за него, или ги оставят директно за догодина.

Това обаче е риск да изгонят редовните си клиенти, тъй като те познават колекциите и дребният тарикатлък започва да ги дразни. При 70% смъкване на цените в бутиците вече не е останало почти нищо. Няма размери, налични са ограничени бройки. Затова ви чака дълго обикаляне, за да откриете точно вашите дрехи или обувки. При чантите е малко по-лесно, там няма размери и все ще успеете да вземете нещо на добра цена. Заложете на по-класически модел, за да можете да го носите, без да се притеснявате, че следващите сезони сте с аксесоар извън модната линия.

Най-търсените номера S и M при дрехите, както и 38 и 39 при обувките обикновено са изчерпани. Намират се или много малки, или максиразмери. Така че това е моментът за дребничките и много едри дами да пазаруват, те все ще открият нещо за себе си. Останалите трябва да обикалят от магазин на магазин.

По неясни причини много търговци имат практиката да слагат изостаналите артикули в кошове или големи кутии. За да открие интересен модел, клиентът е принуден да рови, дрехите са намачкани, всъщност изглеждат като парцали. Още по-неприятно е, когато така е нахвърляно бельо. Пазарувайки, внимателно оглеждайте продукта, който купувате. При последните намаления можете да се натъкнете на петна от червило или бели линии от дезодорант против изпотяване, оставени при поредното пробване.

Може да има и дупки, а обикновено търговците не отбелязват дефектите със съответния маркер, разчитайки на невниманието на купувача. При пазаруването онлайн изборът е по-голям, но също има неща, за които да внимавате. Рискът да бъдете излъгани е огромен. Непрекъснато се появяват сайтове, които предлагат съмнително евтини артикули на иначе популярна и скъпа марка. Дизайнът на интернет магазина копира досущ оригиналния и много хора се подвеждат. Първото, което трябва да направите, е да проверите какви са коментарите на хората, които вече са пазарували от него. Ако оригиналният сайт не препраща към въпросния, е много вероятно да се предлагат ментета. Част от сайтовете, които предлагат копия, са сложили информация, макар и трудна, за намиране в менюто им, че стоките не са оригинални, а наподобяват истинските. При внимателна проверка на сайта може да получите информация, че той е създаден скоро, което е сигурен знак, че ще бъдете подведени.

Може да се разбере и какъв е произходът на стоката, обикновено става въпрос за Китай. В тези сайтове дрехите и логото се копират като визия, но качеството е ниско. Освен това те съществуват съвсем кратко време, за да не бъдат хванати собствениците им, закриват се и после се правят нови.

Винаги пазарувайте от проверени сайтове, такива, от които ваши близки вече са го правили, или сте прочели многобройни добри отзиви. Освен официалните марки има и много онлайн търговци, които предлагат огромен асортимент от модни къщи и техните колекции. В случай че все пак се съмнявате, първо си поръчайте нещо по-евтино или поискайте наложен платеж, ако търговецът дава такава опция. Не пазарувайте с карта, съдържаща много пари. Направете си такава, в която да вкарвате само нужната сума за покупките ви. Винаги има риск хакер да се добере до данните ви и да източи спестяванията.

Друг търговски трик, с който се опитват да ви привлекат някои фирми, са фалшивите намаления. Това се прави не само в интернет пространството, но и в обикновените магазини. Поставя се по-висока цена, задрасква се и се слага тази, на която артикулът е бил пуснат още в началото на сезона.

Така клиентът получава лъжливата информация, че продуктът е намален. Редовните клиенти го виждат и отказват да се хванат на тази измама. Това е характерен трик на някои от големите търговски сайтове, които продават различни марки у нас. При западните компании с огромни обороти това не може да се случи. При поръчка гледайте срока на доставка, утвърдените компании го спазват, рядко се случва да има забавяне, но не е изключено. Тогава търсете правата си. Не всички сайтове доставят до България, но пък има спедитори, които ще свършат тази работа, при това на съвсем прилична цена.