

В края на XIX и началото на XX век елегантните файтони на Орозов печелят местно и световно признание на стопански изложения – в Пловдив, Лондон, Горна Оряховица. От българския самороден талант се възхитил и самият Хенри Форд, американски фабрикант и основоположник на щатското автомобилостроене, който възкликнал за Орозов: “Личност с европейски мащаб, ум и знания”. Дори му предложил да изработва купетата за неговите коли, но разсъдливият врачанин отказал, след като пресметнал, че няма да има изгода!
Мито Орозов загинал на 30 септември 1923 година. Този ден било неделя. Както обикновено други работници в коларницата освен 64-годишния майстор нямало. Мощна експлозия от избухнали наблизо складове за боеприпаси буквално помела една четвърт от града. Сринала и сградата на фабриканта. Чак след три дена намерили под развалините трупа му, разпокъсан и разхвърлян. По общо желание на работниците и гражданите, той бил погребан в двора на коларницата.
„Днес, ние трябва да сме перфекционисти в работата си, какъвто е бил и Мито Орозов. Самият факт, че 160 години след рождението му, паметта му е жива, показва, че той е оставил следа след себе си се превърна в емблема за нашия град“, каза при откриването на обновената сграда кметът на Враца Калин Каменов, пише "Монитор".
Наследницата на Мито Орозов – Ива Орозова подари на Регионалния исторически музей родословното дърво на видния врачански род, в периода 1775 - 2019 година.
Сега на негово име е наречен булевард във Враца, а внукът му Митко и съпругата Ива реставрираха вилата му в местността “Веслец” и поставиха паметна плоча.