Пореден случай на недоволство от българското здравеопазване – този път от чужденци. Руски гражданин се оплака, че частна болница му е поискала колосална сума, при това в брой, за да помогне на 2-годишното му дете. След това спешната помощ е отказана, съобщава bTV.

Семейството на Иван Хлистов почива у нас всяко лято. Тази година се случва инцидент: на 2-годишния му син Владимир му прилошава и детето започва да повръща. От хотела ги изпращат в частната болница, с която имат договор.

„С всяка изминала минута детето се влошаваше, губеше сила, гадеше му се. Лекарят разгледа документите ни и ми каза, че за един ден престой трябва да платя 5 хиляди лева. Бях готов да платя тази сума, съвсем не съм беден, но нямах парите в себе си. Имах в джоба около 500 евро и някакви левове. Затова предложих кредитната си карта, но получих категоричен отказ. Лекарката каза, че съм длъжен да платя сега и то в брой”, разказва руснакът.

Не става ясно как лекарката е преценила, че ще са нужни три дни престой в болницата. След отказаното плащане, тя ги приканва да напуснат.

„Този отговор крайно ме възмути, защото на детенцето му беше зле, а е едва на 2 години. Никой не знаеше защо му е лошо”, продължава историята бащата..

Според лекарката, детето имало хронично заболяване, а застраховките на руските туристи не го покриват, затова се налага плащане. Семейството отрича Владимир да е хронично болен. С помощта на охранител, Хлистови са изведени от болницата.

Детето е насочено към държавната болница „Света Анна”. Изписано е на следващия ден, лечението струва 380 лв.

От частната клиника „Еврохоспитал“ имат свое обяснение – не са искали 5000, а 500 лева. Имат ПОС терминал, който предлагат и не искат кеш. Според тях, самият баща е отказал лечение.

„Първо, не се касае за животозастрашаващо състояние. Няма как да осъществим лечение, при положение, че родителят отказва да заплати, а ние сме убедени, че застрахователната компания нямаше да покрие този случай. Ако бащата се беше съгласил детето да бъде лекувано, то щеше да бъде лекувано, тъй като след като заплаща по ценоразписа на болницата няма логика ние да отказваме лечение на пациент, който желае да си заплати лечението”, обяснява доц. Петко Маринов, който е представител на собственика на лечебното заведение.

Лекуващият лекар вече не работи в клиниката, но ръководството застава зад действията й. Не допускат да е искана предплата за тридневен престой: „Заплащането се извършва при изписване от болницата, тъй като тогава могат да бъдат остойностени с абсолютна точност всички направени изследвания, манипулации, консултации”.

Иван Хлистов има бизнес в България и всяка година почива със семейството си у нас. Ще си търси правата: „Искам справедливост – лекарят, който се отнесе неетично с малкото дете, да бъде лишен от лекарски права, а щом клиниката допуска такова отношение, да й отнемат лиценза”.
Районната прокуратура във Варна отказа да образува досъдебно производство по жалбата на Хлистов. Но парадоксът е, че проверката обхваща само тезата на болницата. Никой не е търсил бащата. Не е потърсен и адвокатът му във Варна. Постановлението е оставено в прокуратурата – до поискване. От пресслужбата обясниха, че било немислимо да търсят потърпевшата страна в чужбина, защото разследващите имали месечен лимит за телефон 5 лв.

Остава етичният въпрос – кога лечебно заведение може да отпрати дете, нуждаещо се от помощ – според нормите на Лекарския съюз, ако случаят е спешен, моментално трябва да се окаже помощ, но спешността се преценява от лекаря.

TrafficNews.bg