Една от най-спорните теми, когато става въпрос за улични ремонти, е дали паважната настилка трябва да бъде заменена с асфалт. Различни експерти изразяват мнение, че по-добра настилка от паважа няма, а на практика тя е вечна. Тук обаче има едно уточнение, че паважът е добра настилка, когато основните й части се пренареждат правилно. Старите майстори обясняват, че паважът трябва да се пренарежда на кръгове, в точно определени диаметри, за да се захване добре с останалите части от улицата. Масово обаче, когато паветата се разместят ги правят на парче и се получава една постоянна денивелация, която съсипва улиците, обясняват строителни експерти.

Поради тази причина повечето павирани улици в Пловдив са в покъртително състояние и така идва логичният момент за тяхното асфалтиране. Паважът вече бе махнат по редица основни улици – „Васил Априлов”, „Гладстон”, „Коматевско шосе”, „6 септември” и „Руски”. Има и други основни улици, които все още са с паважни настилки, а градските власти работят за тяхното премахване.

В момента е пусната обществена поръчка за премахването на паветата по бул. „Марица – Юг”. Тя върви с голямата поръчка по „Региони в растеж” за преобразяването на целия район между „Цар Борис III Обединител”, „Княгиня Мария Луиза”, „Източен” и река Марица. Там на мястото на паважа ще се изгради асфалтов път.

Две основни улици в квартал „Христо Смирненски” са на паваж това са булевард „Хаджи Димитър” и улица „Царевец”.

За последната улица бе изготвен идеен проект заедно с този на „Модър – Царевец”.  Идеята е от  подлеза да се излиза на 4-лентов асфалтов път, който да минава покрай Хирургиите и оттам да се включва към булевард „Свобода”. Реализация на реконструкцията на „Царевец” може да започне паралелно със съоръжението под жп линиите. За него обаче все още се търси финансиране. По предварителни сметки за него са нужни 15 милиона лева, без в тях да се включва ремонта на „Царевец”.

Реконструкцията на бул. „Хаджи Димитър”  е била разглеждана на Експертния съвет по устройство на територията към гл. инженер на Община Пловдив. Там се предвижда тотална реконструкция, подобна на тази на булевард „Руски” -  премахване на паважа, нов асфалтов път, тротоари и осветление. Все още обаче не може да се каже кога това ще стане реалност. Тепърва предстои да се направи идеен, а след това и технически проект. Чак след това може да се търси и финансиране на обекта.

В бюджета на Община Пловдив има гласувани пари и за проектиране на улица „Даме Груев” в „Южен” и улица „Любен Каравелов” от Денталния факултет до бул. „Васил Априлов”. Вероятно това ще са и първите улици, по които ще се работи догодина.  Паветата по булевард „Копривщица” ще вървят с проекта за естакада и премахването на жп прелезите. Там проектът може да стартира през 2019 година.

Не така обаче стоят нещата с улиците в централна градска част. Кметът Иван Тотев категорично заяви, че Иван Вазов ще остане на паваж, както и съседните улици в Тютюневия град. Същото се отнася и за ул. „Авксентий Велешки” и „Преслав”.