Нашата амбиция е всички тези 35 нови влака за БДЖ да бъдат купени със средства от европейски източници. Европейската комисия се съгласи с 1/3 от общата сума от тези над 1 млрд. лева да бъдат купени първите 12 влака. За останалите ще търсим финансиране или по програмата за транспортна свързаност, или по европейския социален план за климата. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в предаването ,,120 минути’’ в ефира на bTV.

Той обаче обърна внимание, че старите релси представляват ,,сериозен проблем’’ за новите мотрисни влакове, които очакваме да получим. По думите му от около 20 години България рехабилитира своята железопътна мрежа и изрази оптимизъм, че до края на 2029-а година ще се довършат всички ремонти по жп линиите София – Пловдив и София – Варна.

Там, където имаме рехабилитирани линии, новите влакове ще могат да се движат със скорост до 160 км/ч, но там, където линиите не са рехабилитирани, влаковете ще се движат с до 120 км/ч, обясни вицепремиерът.

След това транспортният министър разясни, че по повечето второстепенни линии ще се използват новите 25 влака, закупени от ,,Шкода’’, които очакваме да получи до края на 2026 г.

Нашата амбиция е да преструктурираме по такъв начин БДЖ, че те да станат предпочитаният и основен гръбнак за пътуване на българите, вместо автомобила, добави Гроздан Караджов.

По темата с войната по пътищата ресорният министър посочи, че лошата инфраструктура е само една от причините за многобройните катастрофи у нас, но основен фактор си остава нашето поведение зад волана и превишената скорост.

Мерките от 37 вече станаха 41 и те са изпратени до министрите за последно съгласуване. В тях влизат онези критични точки, където ние се проваляме, а именно – съвместния контрол на органите, каза в заключение вицепремиерът Караджов.