Общинският съвет ще гласува сключването на споразумение между Община Пловдив НКЖИ по дейностите на проекта за жп възел Пловдив. Предложението е влязло в извънреден порядък и е по инициатива на Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
С него ще се координират дейностите по изграждането на двата най-мащабни проекта на Пловдив за следващото десетилетие. Става въпрос за пробива под Централна гара и връзката между бул. „Васил Априлов” и бул. „Македония”, както и премахването на жп прелезите на бул. „Копривщица” и изграждането на естакада.
Стойността на втория проект е над 150 милиона евро.
Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.
Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):
-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"
- Изграждане на 2 пешеходни подлеза
- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
Шумозаглушителни огради
В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.
Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.
Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да ги облагороди.
Още от категорията
Сигнал за бомба в НДК