Основният принцип на тол таксите ще е – който руши и замърсява повече, да плаща повече.
Така коментира нововъведенията министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Според нея това е важна реформа в пътния бранш. По думите и освен това България щяла да бъде с една от най-евтините като издръжка тол системи.
Зам.-министър Николай Нанков допълни, че България "няма да се превърне в убиец на транспортния бранш", а заедно с Аврамова се обединиха около виждането, че по този начин справедливостта на пътя ще бъде възстановена.
"Това всъщност е една тежка, но безкрайно необходима реформа. Близо 70% от българите смятат, че е по-справедливо тежкотоварните автомобили да плащат повече за пътуването по републиканската пътна мрежа", коментира тя.
По думите и е напълно нормално срещата с превозвачите да бъде емоционална, тъй като става въпрос за вдигане на цените за едни и смъкването им за други.
"Разбрахме се да им предоставим повече информация, за да обсъдим вариантите за намаляване на разликите между категория Евро 1 и Евро 6, както и трансформации вътре в самата тарифа. Знаехме предварително, че това ще предизвика бурно коментари от страна на бранша, но смятаме, че до консенсус трябва да се стигне в диалог, защото това е важна реформа за пътния бранш", допълни Аврамова.
"Реверансът, който правим с това предложение за цени, е към онези автомобили, които возят на къси разстояния – вътрешните превози. При автобусите и камионите от 3,5 т. и 12 т. цените ще са най-ниски в ЕС точно за да направим реверанс към българския бизнес", заяви на свой ред Нанков.
Според Световната банка България ще бъде с една от най-евтините като издръжка тол система - около 15% от общите приходи, ще отиват само за издръжка.
Нанков посочи, че като цифра в доклада на Световната банка е заложено 1,160 млрд. лв. да бъдат приходите от тол такси за година.