Рокади на ръководни постове готвят на летище „Пловдив”, научи TrafficNews.bg
Досегашният директор Иван Карнабитов, назначен преди година и два месеца, ще бъде понижен в длъжност заместник-директор. За неговото място се гласи 34-годишният Спас Шуманов, който е бил в Борда на директорите на аеропорта в периода между 2009 и 2011 година.
Приближени до Шуманов служители на летището вече се хвалят, че той ще заеме поста на изпълнителен директор.
Сред чиновниците на аеропорта вече зрее напрежение. Те са разделени в чувствата си за спрягания за бъдещ шеф на летище „Пловдив”. Едни твърдят, че е кадърен, а други че е некомпетентен и непредсказуем. Някои казват, че има завършено икономическо и юридическо образование, а другите твърдят, че си е купил дипломите.
По-старите служители припомнят, че докато е бил в Борда на директорите, по лично предложение на Шуманов е прокарано решение членовете на Борда да имат право на представителни разходи и пари за командировки.
Освен това, всеки член на Борда на директорите е взимал по 1200 лева на месец за това, че участва в заседанията на Борда, които са средно по едно на месец с продължителност около един час.
Репортер на TrafficNews.bg се свърза със спрягания за нов директор на аеропорта. Той нито потвърди, нито отрече информацията, но даде знак, че сериозно е мислил върху възможността да оглави летището. Ето и интервюто ни със Спас Шуманов:
-Спряган сте за нов директор на летище „Пловдив”, вярно ли е това?
-Не, към момента няма никакво решение на министъра на транспорта, засега си е старият директор.
-А готов ли сте да се върнете в пловдивското летище?
-Ми това е много относителен въпрос, към момента се занимавам с икономически въпроси, всичко е въпрос на договореност и преговори, в тая насока с каквото можем да бъдем полезни на държавата, с най-голямо удоволствие.
-А предлагано ли Ви е да заемете този пост?
-Към момента не са водени разговори в тази насока.
-4 години сте бил в Борда на директорите на летище „Пловдив”, какво успяхте да свършите в този Борд?
-Като заместник-председател на Съвета на директорите направих доста предложения за счетоводната политика, направих доста нововъведения, имах идеи и за развитие на карго терминала. Имайте предвид, че преди това нямаше нито една редовна линия на летище Пловдив.
-Вие бяхте ли на преговорите?
-Не, на тях присъстваше тогавашният изпълнителен директор Дойчин Ангелов и той проведе разговорите за нови линии.
-А ако бъдете избран за директор, какви са нововъведенията, които искате да въведете?
-Ами има много възможности за развитие, но в крайна сметка това е бизнес стратегия и бизнес план, който за да го коментираме, трябва повече време.
Служители на аеропорта припомнят, че по времето на Дойчин Ангелов бяха открити редовни авиолинии от Пловдив до Лондон и Франкфурт и бяха започнати активни разговори за откриване на нови линии до Кипър, Испания, Германия, Истанбул и Бурса.
В последната година нещата на пловдивското летище са почти замрели, като преди два месеца се оказа, че летището е изправено дори пред фалит. Още по темата – четете ТУК
Ива Модова, TrafficNews.bg