Едва 5 километра са построените магистрални участъци в страната за година. Това сочат данните на Националния статистически институт. Oбщо построените пътища през 2024 година са 19 километра. От тях два са второкласни и седем първокласни. Кръстовищата и третокласните са 4 километра, предава bTV.

През 2023-та има 10 км повече магистрали и 7 км повече третокласни пътища. Нови първокласни и втоеокласни участъци обаче няма. 

Равносметката – за 5 години в България общо са построени 69 километра пътища.

Според регионалния министър това се дължи на "политическата криза", а експерти настояват за повече контрол.

„Прекият резултат от политическата криза последните 4 години в страната  Именно липсата на договори, спиране на ключови инфраструктурни обекти и използването на всичко това за политическо говорене. Предвиждаме рехабилитация основно по пътищата и най-вече тези 500 км, записани в плана на правителството за пътна безопасност“, коментира Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството.

„Ние трябва да имаме една устойчивост. Тя може да се сложи само ако имаме пътна карта. Наречете го както искате. Да имаме наша си пътна инфраструктура – кога е заложена, кога е ремонтирана, какво е заложено да се строи през следващите години, какво е европейското финансиране, програмите и съответно без значение кой е министър, шеф на АПИ. Както турболенции се случват на политическата сцена, ние като общество имаме пълното право и прозрачност да държим отговорност на различните хора на тези позиции“, коментира Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камара на автомобилните превозвачи.