
Електрическите тротинетки да се движат по правилата, които важат за велосипедистите. Това е най-вероятното решение, което ще се вземе за двуколесните ековозила, предлагани вече от три компании в столицата. Предложенията за регулиране на използването на популярните нови превозни средства ще бъдат публикувани днес за обществено обсъждане. "Повечето мнения обаче вървят към , приравняване на електрическите тротинетки към велосипедите", обясниха пред TrafficNews участници в сформираната работна група, която обсъждаше вариантите за регулация.
Въпросът стана особено актуален след като броят на частните тротинетки в София започна да расте, а Столичната община пусна и услуга за тротинетки под наем, въпреки че правила за използването им няма. Това пък създава сериозен риск от инциденти, а от КАТ се заканиха да глобяват всеки, който кара новите возила по пътното платно.
„Не искаме да ограничим това екологично транспортно средство – то облекчава трафика и позволява индивидуално придвижване. Тротинетките ще могат да използват велоинфраструктура или зони с успокоено движение”, обясни пред бТВ председателката на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова.
Според обсъжданите предложения освен по велоалеите, гражданите ще могат да се движат с е-тротинетка в най-дясната част на уличните платна, но само по улици, на които ограничението на скоростта е до 50 км/ч. Това означава, че тротинетките нямат право да се появяват по най-натоварените столични булеварди като "Цариградско шосе", където е позволена максимална скорост от 80 км/ч.
Предложението на агенцията е да се запише в нормативната база, че санкциите за нарушители на правилата за управление на тротинетка са същите като за велосипедистите. Идеята е да има и възрастово ограничение за "шофьори" на тротинетка - 16 г., а 14 и 15-годишните ще могат да се движат само по велоинфрастуктурата.
Максималната допустима скорост за движение с е-тротинетка да бъде 25 км/ч., гласи друго предложение.
„Разчитам, че хората сами ще се грижат за собствената си безопасност. С колегите от МВР сме коментирали, че когато се създаде регулация, ще се намери начин и как да се контролира тя”, допълни още Малина Крумова.
Хората, които карат тротинетка през нощта – задължително ще трябва да носят светлоотразителни елементи в облеклото си, предвиждат още от агенцията за безопасност на движението. Засега не се предлага носене на каски - заради недоволство от евентуална такава мярка.
На този етап тротинетките няма да трябва да се регистрират.
Още от категорията
Виж всички
Домашен арест за общинските съветници от Варна


През изминалото денонощие в страната са потушени 40 пожара
Темите на Traffic News
