„Мога да работя с някого и без да се разбирам с него, но по-добрата формула е да се разбираме. Божидар Лукарски е нов министър, но ние сме обречени да работим заедно”, каза в рубриката „Карай направо” с Диана Найденова вицепремиерът в новия кабинет Томислав Дончев. Той заяви, че се е върнал от Брюксел, за да стане вицепремиер, защото в политикатанай-голямо значение имат мисията и целите, не точно службата. 

"Смятам, че България би могла да бъде по-богата, по-смислена и по-силна държава и мисля, че зная как може да стане това", категоричен бе Дончев.

„Аз не мисля, че имаше много щастливи физиономии като приехме новия кабинет, въпреки че съзнавам, че голяма част от хората свързват влизането във властта обезателно с радост. Аз вече съм бил министър, всъщност съм бил почти всякакъв и знам за какво става дума. Повярвайте ми - няма поводи за ентусиазъм”, допълни той.

Вицепремиерът отхвърли коментарите, че ГЕРБ са получили ресорите, в които има много пари, а са оставили на коалиционните си партньори най-проблемните ведомства. „Това в никакъв случай не са малки министерства, нито са със скромно влияние, нито са със скромен ресурс.

Съвсем нормално е този, който поема отговорност за управлението за държавата, да има необходимите инструменти да гарантира, че прави това, което иска да прави. Аз не приемам коалиционната формула като някакво вътрешно надхитряване или „разрязване на баницата”. От този кабинет трябва да се формира един работещ екип, иначе нищо няма да се получи”, категоричен бе Дончев. 

"Има две ключови оперативни програми - "Околна среда" и "Регионално развитие". Има доста направени плащания по тях. Общата им стойност е над 6 млрд. лева. Има и риск дазагубим средства по тези програми, големият въпрос е да се реши проблема със спрените програми и възможно най-скоро да стартираме следващия програмен период 2014-2020. Там ни чакат 7,4 милиарда евро. Само от нас зависи кога ще започнем да ги ползваме. В оставащите дни до края на годината ще се опитваме да гарантираме, че загубите няма да са големи", допълва той.

TrafficNews.bg