- Г-н Станев, минималната цена за таксиметрови услуги, която вашата Асоциация предложи, вече е факт. От другата браншова организация обаче твърдят, че тарифа от 65 стотинки за километър не е пазарна и не покрива цената на услугата. Кой е прав?
- Асоциацията внесе в общината подписка, в която се бяха подписали 707 таксиметрови водачи. Това са близо половината от всички регистрирани таксита в Пловдив. Всеки от тях е всеки ден на улицата и знае за колко пари работи, какви данъци плаща и какви са разходите му. Пловдив е градът с най-ниски тарифи на таксиметровата дейност. Как смятате, че ще реагират гражданите, ако вдигнем двойно цените? Дали това няма да се окаже нож с две остриета и половината таксиметрови водачи в града да останат без работа. Икономическата ситуация в страната и без това е тежка, предстои увеличение на тока, което вероятно ще се отрази на цените на храните и услугите. Затова в така ситуация бизнесът трябва да бъде социално отговорен и да не товарим излишно клиентите. Да, вероятно някои колеги предпочитат по-бързи и по-големи печалби, но не мисля че това е социално отговорна позиция. Радвам се, че Общината прие нашето предложение и гласува тарифите, предложени от Асоциацията.
- Шефът на Националната асоциация за защита на превозвачите Георги Ряпов днес заяви, че таксиметровите услуги са лукс и не бива да са достъпни за всеки. Как ще коментирате тази теза?
- Едва ли клиент, който държи да пътува в лукс, ще се качи в някое мръсно такси, в което шофьорът е облечен в размъкнат анцунг. Таксиметровите превози са нормална транспортна услуга в целия свят. Хората, които търсят лукс, си наемат лимузини.
- Друг превозвач - г-н Мариян Киров заяви в местния парламент, че компаниите, които поддържат ниски цени, не плащат данъци и използват дублиращи и триещи апарати. Това ли е обяснението за тарифите?
- Не знам дали точно г-н Киров трябва да говори за данъци, но това си е негов проблем. Всяка фирма има собствено счетоводство, от НАП правят ревизии, проверки. Нарушителите ги глобяват. Разбира се, в бранша има много неизрядни шофьори и фирми. Има нелегални таксита, „копърки” и какво ли още не. Но няма как всички да бъдат поставяни под общ знаменател. От друга страна не е нормално да возиш клиенти в стари бракми, които могат да се разпаднат всеки момент и да ги товариш със сметките.
Членовете на Асоциацията работят в рамките на закона, возят клиентите в нормални и приветливи автомобили. Нашата цел е да защитававаме интересите както на водачите, така и на клиентите. Бихме желали да има регламент и когато хората се возят на такси да бъдат по-спокойни. Искаме бизнесът да стане прозрачен, да няма помпаджии, да няма незаконни таксита. Имаме идеи да променим начина на работа с институциите, с ДАИ, общината , НАП.
- Това са добри пожелания, но е факт, че в хазната влизат символични суми като данъци и осигуровки от таксиметрова дейност, а в същото време хора от бранша реализират сериозни печалби?
- Необходими са законодателни промени в много аспекти. Но като цяло браншът е разделен на лобита и трудно можем да излезем с единна позиция. Все пак затова създадохме Асоциацията.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Виж всички
Искат постоянен арест за румънеца, причинил смъртта на шестима мигранти край Бургас
Бащата на Сияна създава гражданско движение
Темите на Traffic News