Нов опит да намалят данъка за колите на газ ще направят депутатите от "Обединени патриоти", разчитайки да получат подкрепа и от другите партии. Преди гласуването на бюджета за 2019 година миналата година те внесоха предложение за промени в Закона за местните данъци и такси, които предвиждат по-малък налог за автомобилите на газ. Законопроектът им обаче беше спрян още при обсъждането в комисия и изобщо не стигна до гласуване в пленарната зала на парламента. 

"Автомобилите на газ са най-екологични и на практика не замърсяват въздуха, затова отново ще поставя въпроса за намаляване на данъка за тях", обяви пред „Труд” депутатът от „Обединени патриоти” и зам.-председател на ВМРО Искрен Веселинов.  Засега обаче не е ясно дали партньорите на патриотите в управляващата коалиция няма да се противопоставят на идеята с аргумента, че голяма част от колите с газови бутилки са и на бензин и не се знае реално с какво гориво вървят. 

В момента автомобилите с газови уредби, които са преминали периодичен технически преглед към ноември, са 397 466 броя, сочат данните на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Това са около 12% от автомобилите в страната.

Към 1 ноември в България се движат 215 424 автомобила, в чийто талон е записано, че са на газ, сочат пък данните на КАТ. Най-голям – 175 549, е броят на колите на газ и бензин, 19 927 са само на втечнен нефтен газ (пропан бутан), а 19 523 са само на природен газ (метан).

Данните на КАТ обаче включват само фабрично монтираните газови уредби преди първа регистрация. Сред тях са и най-новите автобуси в София и други градове, чийто двигатели се задвижват на метан. Ако авто-газовата уредба е монтирана у нас, шофьорът трябва да ходи специално в КАТ, за да си смени талона на колата, което се прави от малко хора. Сред колите с газови уредби са почти 100% от такситата, но има и единични бройки от скъпи марки като Бентли и Порше.