Ремонтите на  булевардите в Пловдив. Това беше темата на днешната пресконференция на НФСБ, водена от Славчо Атанасов. На нея той и двама от съветниците на формацията – Слави Георгиев и Костадин Гаров  даваха различни примери от ремонта на булевардите и проведените обществени поръчки.

Двата примера, който бяха дадени от Славчо Атанасов бе за „Щрабаг” и 30-милионния заем, както и за победите в конкурсите на „Драгиев и Ко”. Според бившия кмет 5 фирми печелят 90 % от поръчките, а най-яркият пример е именно с обектите на фирмата на Цанко Драгиев. Атанасов смята, че тази фирма не може да се справи с Бунарджика, подлезът на „Гладстон”, площад „Централен” и площада около Голямата базилика, а освен това печели все повече поръчки в Пловдив.  Той сравни работниците с Хвърковатата чета, като по думите работници биват разкарвани из града  като панаирни мечки, като то се случва за сметка на времето за изпълнение. Оттук идвало – бавното изпълнение, което струва пари и нерви на пловдивчани, а освен това замърсява и въздуха. 

Така ли е в действителност?

Репортер на TrafficNews.bg обиколи обектите, веднага след брифинга, за които Славчо Атанасов избори.

Ремонтът на „Бунарджика”, за който се отделят над 2 млн. лева, се виждаха над 20 строители, въпреки че все още нямаше 13 часа, когато обичайно е обедна почивка. Сходна бе и ситуацията на площад „Централен”, където техника и строители работиха по основните изкопи на пространството.

Още по-голяма офанзива имаше в подлеза на „Гладстон”. Там освен в подземното съоръжение, значителен бой работници имаше и върху него, където се полагаше хидроизолация. Въпреки че там договорът е със споменатата фирма, обектът се изпълнява от две други фирми, които са подизпълнители на обекта.

Строителството на площада край Голямата базилика пък е замразено, тъй като трябва да се изчака завършването на конструкцията, за да се пристъпи към него.

Факт е обаче, че Община Пловдив често дава прекалено дълги срокове за ремонтите на булевардите. „Щрабаг” и 30-милионният заем бе христоматиен пример за това как дейност по три булеварда се проточиха години.  В същото време обаче има и обратен пример – общината търси строител на детска градина за 80 дни! Повече вижте в линковете:

Как се вдига от нулата детска градина в Пловдив за 80 дни с 2 млн. лева? Строителите недоумяват!За да не се изпусне финансирането от Европа, градските власти търсят на пожар изпълнител

Ще се справи ли „Драгиев и Ко” с ключови обекти в Пловдив, на стойност над 22 млн. лева? ВИДЕОКомпанията привлича една от най-големите строителни фирми за подлеза на „Гладстон”