Въпреки въведеното кризисно положение у нас проверките на НАП-Пловдив продължават. И макар редица обекти да са затворили по една или друга причина, то все още има не малко фирми, които продължават да приемат клиенти.

В рамките на седмица служителите на приходната агенция са проверили редица дружества, като в някои от тях са констатирани сериозни нарушения. Дружествата са санкционирани с актове по наредбата на Закона за данък добавена стойност.

Сред новите „клиенти” на НАП са сергии, хранителни магазини, студио за маникюр и заведения за бързо хранене.

През изминалия отчетен период в „черните” списъци попаднаха обекти в квартал Столипиново. На улиците „Сполука” и „Възход”, НАП удари два хранителни магазина, а на улица „Елба” сергия за плодове и зеленчуци.

Търговец, предлагащ зарзават е бил ударен и на борсата в Първенец.

Под ударите на приходната агенция попаднаха и две аптеки. Обектите се намират близо една до друга до Пешеходния мост. След проверка от страна на данъчните на фирмите са съставени предписания. Преди дни имената на аптеките, които се намират на улица „Васил Левски” се появиха в официалната страница на НАП.

На улица „Гладстон” 18 пък данъчните са хванали в крачка управата на студио за маникюр. Името на салона се появи в „черните списъци”, след като служители на финансовото ведомство са установили нарушения и е съставен акт.

Небезизвестното заведение за бързо хранене „СТН Сандвичи „ на булевард „Христо Ботев” също е влязло в полезрението на НАП. От дни дружеството фигурира в графата за обекти, хванати с нарушения по наредбата на Закона за данък добавена стойност.

Въпреки констатираните нарушения обектите няма да понесат най-тежкото наказание „запечатване”. Припомняме, че след среща с бизнеса от приходната агенция взеха решение при маловажни случаи да не се прилага тежката административна санкция.

НАП ще предложи промяна в Закона за ДДС, според която липсата на реквизити във фискалните бонове и несъхраняването в търговските обекти на паспорт на касовите апарати, и проблеми във връзката при предаване на данни към НАП, няма да водят до запечатване на търговския обект от органите на приходната агенция.