При 63% от извършваните административни услуги гражданите и бизнесът са посредници между чиновниците от различни ведомства, вместо данните да се прехвърлят от една администрация към друга. В момента администрацията предоставя над 2000 услуги и над 900 регулаторни режима. Това отчете на пресконференция вицепремиерът по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова.

Тя посочи, че сегашното положение води до изтичане на ресурс и похабени сили. В момента, в който обменът на данни стане вътрешен, обслужването ще е много по-бързо и лесно за гражданите, заяви вицепремиерът.

Тя представи направленията, по които ще работи. Приоритетно ще бъдат внедрени електронни услуги, чийто краен ползвател са гражданите и бизнесът, а не самите администрации.

Предстои да бъде направен одит на административните услуги и регистри, за да може администрациите да улеснят гражданите като комуникират по-добре помежду си. Услугите ще бъдат разделени на две категории - „Епизоди от живота“ и „Бизнес събития“.

Акцент в административната реформа ще е извършването на оценка на въздействието на законодателството, в партньорство с Народното събрание, декларира Бъчварова.

По изграждането на е-управление тя посочи, че ще се работи за унифициране и стандартизиране на процесите в държавната администрация, за доизграждане на основната инфраструктура, за което са заложени мерки в пътната карта за е-управлението и отваряне на регистрите за обмен на информация между администрациите.

Следва интеграция на администрациите с електронни платежни системи и регламентиране на идентификацията на гражданите, което е свързано с нови лични документи по нови стандарти. В отговор на въпрос дали ще се търси вариант гражданите да се идентифицират с личните си документи, както е било заявено при първия мандат на ГЕРБ, Бъчварова заяви, че технологиите се развиват и това е ключов въпрос за решаване.

Тя допълни, че ще се работи по създаването и на споделени услуги – например ще има споделена услуга за IT обслужване на администрацията.

Вицепремиерът заяви, че чиновниците в момента са малко под 120 000, но отказа да посочи колко точно ще бъдат съкратени.

Като приоритет, по който ще работи, тя заяви, че ще се въведе оценка на въздействието за по-добри закони. В момента средно по 2,5 нормативни акта на ден търпят промени, отчете Бъчварова.

Тя припомни кои са най-често променяните закони от 2007 г. до днес – Кодексът за социално осигуряване, променян 61 пъти и Законът за здравното осигуряване, променян 47 пъти. С десетки промени са още Законът за устройство на територията и ДОПК.

За свърхрегулацията се говори много, но през последните години масивът законодателни актове се е увеличил с 357 нови закона, заяви вицепремиерът.

Тя допълни, че ще се работи и по стандартизиране на структурата на общата администрация – както на държавната, така и на общинската.

В отговор на въпрос колко време и пари са необходими, за да си „проговорят“ изградените досега системи на различните администрации, от екипа на вицепремиера заявиха, че се сменя посоката на работа. Няма да се изграждани скъпи връзки между системите, а ще има предварително изискване – преди системата да се финансира, тя да отговаря на условията за свързаност с други администрации.

Румяна Бъчварова съобщи още, че в сряда правителството ще приеме програмата, по която ще работи. Тя отказа повече подробности като каза само, че документът е от 160 страници.

TrafficNews.bg

При 63% от извършваните административни услуги гражданите и бизнесът са посредници между чиновниците от различни ведомства, вместо данните да се прехвърлят от една администрация към друга. В момента администрацията предоставя над 2000 услуги и над 900 регулаторни режима. Това отчете на пресконференция вицепремиерът по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова.

Тя посочи, че сегашното положение води до изтичане на ресурс и похабени сили. В момента, в който обменът на данни стане вътрешен, обслужването ще е много по-бързо и лесно за гражданите, заяви вицепремиерът.

Тя представи направленията, по които ще работи. Приоритетно ще бъдат внедрени електронни услуги, чийто краен ползвател са гражданите и бизнесът, а не самите администрации.

Предстои да бъде направен одит на административните услуги и регистри, за да може администрациите да улеснят гражданите като комуникират по-добре помежду си. Услугите ще бъдат разделени на две категории - „Епизоди от живота“ и „Бизнес събития“.

Акцент в административната реформа ще е извършването на оценка на въздействието на законодателството, в партньорство с Народното събрание, декларира Бъчварова.

По изграждането на е-управление тя посочи, че ще се работи за унифициране и стандартизиране на процесите в държавната администрация, за доизграждане на основната инфраструктура, за което са заложени мерки в пътната карта за е-управлението и отваряне на регистрите за обмен на информация между администрациите.

Следва интеграция на администрациите с електронни платежни системи и регламентиране на идентификацията на гражданите, което е свързано с нови лични документи по нови стандарти. В отговор на въпрос дали ще се търси вариант гражданите да се идентифицират с личните си документи, както е било заявено при първия мандат на ГЕРБ, Бъчварова заяви, че технологиите се развиват и това е ключов въпрос за решаване.

Тя допълни, че ще се работи по създаването и на споделени услуги – например ще има споделена услуга за IT обслужване на администрацията.

Вицепремиерът заяви, че чиновниците в момента са малко под 120 000, но отказа да посочи колко точно ще бъдат съкратени.

Като приоритет, по който ще работи, тя заяви, че ще се въведе оценка на въздействието за по-добри закони. В момента средно по 2,5 нормативни акта на ден търпят промени, отчете Бъчварова.

Тя припомни кои са най-често променяните закони от 2007 г. до днес – Кодексът за социално осигуряване, променян 61 пъти и Законът за здравното осигуряване, променян 47 пъти. С десетки промени са още Законът за устройство на територията и ДОПК.

За свърхрегулацията се говори много, но през последните години масивът законодателни актове се е увеличил с 357 нови закона, заяви вицепремиерът.

Тя допълни, че ще се работи и по стандартизиране на структурата на общата администрация – както на държавната, така и на общинската.

В отговор на въпрос колко време и пари са необходими, за да си „проговорят“ изградените досега системи на различните администрации, от екипа на вицепремиера заявиха, че се сменя посоката на работа. Няма да се изграждани скъпи връзки между системите, а ще има предварително изискване – преди системата да се финансира, тя да отговаря на условията за свързаност с други администрации.

Румяна Бъчварова съобщи още, че в сряда правителството ще приеме програмата, по която ще работи. Тя отказа повече подробности като каза само, че документът е от 160 страници.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/politika/2015/01/19/chinovnicite-bili-kym-120-hil-bychvarova-mylchi-za-sykrashteniia.251700