Черният петък даде старт на голямото коледно пазаруване в Пловдив. Три дни големите търговски центрове в града са пълни с хора, които са решили да се възползват от намаленията и отрано да напазаруват подаръци за близки и роднини. Покрай магазините има задръствания. Паркингите са пълни, пред хипермаркетите трудно може да се намери свободно място, показа проверка на TrafficNews.
Според проучване на сайт за сравняване на цените, тази година българите планират да похарчат средно по 350 лв. за коледните и новогодишни празници. В сравнение с изминалите 4 години по всяка вероятност тази година ще бъде "най-богатата" Коледа за българите, използващи интернет. 99 лева от празничния бюджет ще бъде изразходен именно за онлайн пазаруване.
През 2019 г. планираме подаръци средно за 10 души. Хората, за които ще купуваме подаръци, са главно от широкия семеен кръг, а също и приятели.
Според проучването жените започват по-рано набавянето на подаръците, но с надеждата за изгодни намаления изтеглят покупките си чак до средата на декември. В сравнение с тях мъжете предпочитат да набавят подаръците едновременно наведнъж, съсредоточено около даден период или акция. Поради тази причина при тях Черният петък е важно събитие, което е популярно при 36% от мъжете и 30% от жените.
Изборът на подходящ коледен подарък никога не е лесна задача. Наред с етикета с цената от година на година все по-важни стават и следните съображения: най-много хора (52%) вземат решение на база цена-потребителска стойност, като междувременно постоянно следят движението на цените на избрания подарък и се стремят да уловят най-подходящата акция.
Четирите най-популярни категории за подаръци са: дрехи (48%), козметика и стоки за поддържане на красотата (37%), играчки (36%), мобилни телефони, таблети и други видове техника (34%).
При жените в гореспоменатата класация от предпочитания влизат и обувките, а при мъжете водещо място печели и развлекателната електроника. По време на намаленията на Черния петък пазаруваме най-вече за себе си.
Още от категорията
НСИ: Безработицата в България намалява