„От утре всички рейсове по 13-те линии ще бъдат модерни и с Евро 6 двигател”, това бе изстреляно от зам.-кметът по транспорт Златин Велев в сряда, когато бе подписан договорът с четирите най-големи фирми под тепетата. От 1 март всички рейсове по линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222 трябваше да бъдат нови, с екологичен клас двигател и седящи места между 74 и 120.
Оказа се, че не е точно така… Пловдивчанин е забелязал, че голяма част от автобусите по линия 37, която отново се поддържа от Хеброс бус, са доста по-стари и по-нисък екологичен клас. Това е било както вчера, така и днес.
Наш репортер се свърза с директора на ОКТ Борислав Кръстев. Той заяви, че от общинското предприятие знаят за проблема, тъй като им показало в системата, че близо 10 от рейсовете на Хеброс бус, не са от новия договор.
„От фирмата превозвач ни обясниха, че заради лошото време се е наложило част от маршрутите да бъдат покрити с по-стари автобуси. Не знаем дали се касае за технически повреда на рейсовете или има друг проблем. Ще дадем още няколко дни реверанс заради лошото време и скорошното подписване на договора. От другата седмица обаче ще действаме според новите правила, които предвиждат санкции”, каза Борислав Кръстев.
„Зам.-кметът по транспорт обеща, че утре всички автобуси по 13-те линии ще са чисто нови. Е, къде са тези 185 автобуса? Нали имаше и резервни? Отделно се опитах да подам сигнал в Общината, но си прехвърляха топката. Първо ми вдигна някаква секретарка, след това ми дадоха телефон на някакви експерти, които въобще не вдигнаха телефона. Как ще се гарантира в момента, след като системата не работи,че някой няма да се скатае от курс вечерно време ?”, пише нашият читател.