Заканите за масов бунт на абитуриенти пред Министерството на образованието се оказаха кьорфишек и пратиха журналистите за зелен хайвер.
Недоволството трябваше уж да е срещу спорната матура по английски език. Разгневени зрелостници набързо спретнаха организация в социалните мрежи и заявиха - ще протестираме пред МОН!
Такъв протест обаче нямаше. Пред сградата на образователното ведомство дойдоха едва двама души, които бързо спряха да са част от "масовия" бунт,който беше обявен с начален час 15:00 ч. Тийнейджърите разказаха пред TrafficNews, че ако имаше истински митинг, щяха да настояват от ведомството на Красимир Вълчев да направят ревизия на въпросите от матурата по английски заради грешките в нея.
Вероятно, опиянение от абитуриентски страсти, зрелостниците са забравили за собствения си протест. Или пък махмурлукът е бил твърде тежък. Може би пък е било просто шега, гласяха коментарите.
Каквото и да е изводът е простичък - ако младите защитават гражданската си позиция по този начин, изгледите за бъдещето не са особено светли.
В същото време от просветното ведомство обявиха резултата от направената проверка по повод претенциите към държавния зрелостен изпит по английски език.
"МОН потърси независимо мнение от специалисти, неучаствали в изготвянето на изпитния материал. След детайлната проверка на теста беше установено, че няма сгрешени въпроси, а материалът е ориентиран към ниво B2 от Общата европейска езикова рамка и съизмерим с трудността на останалите изпити по чужди езици", съобщиха от пресцентъра на ведомството и сложиха кръст на недоволството на абитуриентите.
"Становището на експертите е, че няма допуснати правописни и граматически грешки в изпитния материал. Всички текстове са оригинални, създадени на книжовен език, засягат широко тиражирани в медиите съвременни или универсални теми и не изискват специализирана подготовка в определена област.
Прави впечатление, че получените сигнали в МОН засягат различни въпроси и няма такива, които да се повтарят във всички жалби. Ясно става още, че най-трудни за зрелостниците са се оказали текстовете за слушане и за четене с разбиране.
Коректно е да припомним, че противно на наложилото се очакване, за да проявят тези умения, от зрелостниците се изисква не просто да открият в текста точно възпроизвеждане на питането, а да докажат разбиране в контекст, познаване на синоними и езикови конструкции. Точно тези компетентности са ключови и необходими и показват езикова грамотност", заявяват още от просветното ведомство.