
Премиерът Бойко Борисов призна за свой най-голям грях, че е научил българите да карат без пари колите си по магистралите. Това стана, докато той возеше в служебния джип вицепремиера Красимир Каракачанов и строителния министър Петя Аврамова към магистрала "Хемус", за да открие официално новия участък от Ябланица до Боаза.
"Най-големият ми грях е, че научих в България да се кара без пари", коментира Борисов, визирайки забавянето на въвеждането на тол таксите за аутобаните. "Виждате какви двойни мантинели, какви огради за сигурност. Това е едно изключително съоръжение. И продължаваме с нова сила. За мое най-голямо съжаление въобще нямаше проект за "Хемус". Никой никога не е мислил да я прави. Така че сега продължаваме да проектираме. Никога не е мислено да се развива инфраструктура в България", каза още той.
"Тук, като дойдох за първи път, имаше една планина. 6 месеца предсрочно я пускат. Ние не купуваме само Ф-16 и не вдигаме само заплатите на отбраната, а едновременно строим и проектираме, благодарение на правителството и на коалиционните партньори. Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, изтъкна Борисов.
После преряза лентата на новия участък от 9,3 км между Ябланица и Боаза, който е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.
"В отсечката е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип", обясни на премиера министър Петя Аврамова.
Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.
На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.
В изграждането на отсечката са инвестирани 66 млн. лв. с ДДС и средствата са от държавния бюджет.
Борисов коментира и изявлението на турския президент Реджеп Тайип Ердоган, че ще отвори „границите към Европейския съюз за сирийските бежанци“.
"Няма сила, която да спре бежанците да навлязат на територията на Европа. Ако дойдат 50-100 хиляди на оградата и армията, и полицията да са там, нито аз, нито Каракачанов ще дадем заповед да се стреля. Оградата ще се събори и ще минат”, посочи Борисов. После побърза да успокои защо това няма да стане.
"Нашите отношения с Турция са добросъседски и много пъти, когато Европа е била против него, само аз съм отивал там. Натискът от турската граница - вчера един човек е влязъл оттам, днес", заяви премиерът.
"Докато сме с Каракачанов няма страшно”, заяви премиерът. От своя страна военният министър посочи, че основание за притеснения няма. Въпреки това са взети всички мерки.
"До този момент натискът на българска граница е нула и ние затова настояваме споразумението между ЕС и Турция да се спазва", каза още веднъж премиерът и отбеляза, че подходът трябва да бъде дипломатичен. "Колкото сме по-пестеливи с думите в тази ситуация, ние с Турция нямаме проблеми в момента".
Снимки:БГНЕС
Още от категорията

БЛС иска увеличение на размера на здравните вноски

Градушка удари Плевенско
