
Бившият министър на околната среда Борислав Сандов е разписал вчера заповед, с която спира 2 процедури за строителство на части от Лот 3.2 на АМ Струма към АПИ, тъй като трябвало да бъде изготвена нова екологична оценка.
"След писмо от Европейската комисия вчера спрях изпълнението на проекти в Кресненското дефиле. Няма риск за загуба на европейско финансиране вследствие на това решение", написа той във фейсбук профила си.
Ето цялото обръщение на бившия екоминистър:
"На 27 юли българското правителство получи писмо от службите на Европейската комисия (ЕК). В него ясно се посочва, че в изпълнение на европейските директиви ЕК очаква от българското правителство нова оценка по ОВОС и Оценка за съвместимост с НАТУРА 2000 на АМ Струма за ЛОт 3.2 в района на Кресненски пролом, като в нея пълно и равностойно се оценят отново всички смислени алтернативи. ЕК недвусмислено подчертава, че не може да се предрешава избора на алтернативи и че службите на ЕК ще наблюдават отблизо всички действия по проекта и ще гарантират съответствието с екологичното законодателство, като вземат нужните мерки в тази посока ако е нужно.
Един ден преди писмото на ЕК, на 26 Юли, аз посочих абсолютното същите обстоятелства на министъра на регионалното развитие и благоустройство. А именно, че за да се спазят изискванията на европейското и национално законодателство и да не се загубят европейски средства е нужно да се изготви нов ОВОС и ОС и че решението по ОВОС от 2017 година не може да се прилага.
Взимайки в предвид писмото на ЕК, на 1 август, спрях 2 процедури за строителство на части от Лот 3.2 на АМ Струма към АПИ. И двете реално влизат в нарушение на европейските изисквания, защото водят до липса на нов ОВОС и ОС и предопределят изпълнението на алтернативата одобрена през 2017 година – тоест не спирането им пряко би довело до нарушаване на европейските директива и на условията на ЕК и последващи мерки от страна на ЕК спрямо България.
Още от началото на мандата на правителството посочвах, че максимално бързото започване на нов ОВОС и ОС с всички смислени алтернативи извън Кресненски пролом и град Кресна е най-важното условие за ускоряване строежа на магистралата, за получаване и запазване на европейското финансиране и за предотвратяване на бъдещи наказателни процедури. Няма риск за загуба на европейско финансиране вследствие на това решение", гласи постът му.
Акценти





Походът към безсмъртието: По стъпките на Хаджи Димитър

Официално: Ботев обяви новия треньор


