Измерването на средната скорост не е български патент. Има световна практика, у нас също е мерена средна скорост, а мярката ще помогне. Това заяви Алекси Кесяков, експерт по пътна безопасност, бивш директор на КАТ, по повод нововъведението за контрол по българските пътища.

„Всяка система, която контролира скоростта принуждава хората да спазват скоростните режими, но ние трябва да припознаем и да убедим хората, че нарушенията на скоростта не са дребни нарушения. Скоростта е спирачен път, забавени реакции на човека спрямо процесите. Скоростта е силата на удара", заяви Кесяков. 

Добави, че статистиката показва, че 30% от катастрофите са заради висока скорост, но 100% са заради удар от кинетичната енергия, натрупана в автомобила.

Той постави въпроса, че сме силни по наказанията и конфискацията, но е важно на какво се учи човек до 18-ата си година, и е важно какъв манталитет и каква култура е формирана.

„С глоби се коригира поведението, но не се получава възпитание, образование, поведение", посочи Кесяков.

Според него педагози и учители трябва да поемат и въпроса за пътната безопасност.

„Ако искаме да станем световни шампиони по пътна безопасност, трябва да се вгледаме в поведението на хората от най-ранна възраст и да се обичаме малко повече", заяви Кесяков.