Автоинструктори и седем браншови организации заплашват с протести и блокади, ако не отпаднат промени, свързани с обучението на бъдещите шофьори. Те са предвидени в Наредба №37 и Наредба №38, които Министерството на транспорта и съобщенията публикува. Наредбите регламентират условията и реда за обучението и изпитите на кандидати за придобиване на правоспособност за управление на МПС.

Сред предложенията са GPS да следи пътя на учебните коли и явяванията на изпит да са максимум 4.

Според автоинструктори ефект от тях няма да има. 

Тази електронизация не е законна. Тя ще бъде оборена от нас в съда. Никой няма право да следи някой без да има поглед, че той извършва неправилни действия“, заяви пред bTV Йонко Иванов, председател на съюза на центровете по авто-мото подготовка.

От транспортното министерство уточняват, че в момента тече срокът за обществено обсъждане и всеки желаещ може да изпрати предложенията си.

„Имат 9 дни да подадат своите писмени предложения. Преди това имаше още 20 дни. До момента не е постъпило нещо съществено, следя внимателно процеса. Готови сме за срещи. В рамките на до 3 месеца ние ще излезем с окончателен вариант на наредбата, казва Димитър Недялков, заместник-министър на транспорта и съобщенията.

От Министерството на образованието и науката уточниха за bTV, че са проведени редица срещи и дискусии за промените. Но в бранша липсва единодушие по много от поставените въпроси. Затова е изследван международния опит. 

От обединението твърдят, че повече от година настояват за среща с транспортния министър за промените. Такава обаче не е имало.

Радков добавя, че ако до седмица няма адекватен отговор или не се постигне съгласие, ще бъдат обявени протестни действия.   

Критики има и към намаляването на скоростта по магистралите от 140 на 130 километра в час, което е заложено в промени в Закона за движение по пътищата.

„Това е едно популистко предложение, което не е писано от специалист, на наш въпрос дали има статистика за жертвите между 130-140 км от Главна дирекция „Национална полиция“ ни казаха, че няма такава статистика“, казва Христо Радков, председател на „Българско обединение на шофьорите“.

Шефът на автомобилистите: Не може кандидат-шофьори да се явяват 20 пъти, промените са за доброБавят се промените, цялата система ни е тромава, каза Красимира Манолова