Четирите най- големи фирми в Пловдив взеха 13 от линиите на градския транспорт за 10 години. Още от утре 118 автобуса ще започнат да изпълняват маршрутите. Рейсовете са с ЕВРО 6 двигател, произведени през последната година от марките ТЕМСА и ИСУЗУ. Капацитетът им е между 74 и 120 места.

Това стана възможно след като бе подписан договора между община Пловдив и консорциум от четири фирми. Те вече ще получават парите си по новата методика, като за километър те ще взимат по 1,78 лв за по-малките автобуси и 1,98 за по-големите. В договора е записано, че превозвачите ще получават пари на база изминат километър, а не както досега - субсидии и приходи от билети. По този начин за превозвачите няма да има значение дали правят нощни или дневни курсове, тъй като заплащането ще бъде едно и също. Досега това бе причина много от превозвачите да не изпълняват някой от последните си курсове, заради малкото брой пътници и съответно ниските приходи. 

Линиите са разпределени както следва: 

"Автобусни превози Пловдив" - 1, 44, 66 , 116; "Меритранс" - 16; "Хеброс бус" - 6,7, 29,37 и 99; "Автотранс 2000" - 15,18, 222

В договора са предвидени и жестоки санкции за превозвачите за неизпълен курс, за неотоплени или неохрадени рейсове, както и при грубо и непрофесионално отношение на персонала. Като санкциите започват от 300 и стигат до 5 000 лева. В договорът е записано, че температурата в автобуса трябва да е между 18 и 25 градуса. Също така има клауза, според която един от превозвачите фалира , линиите, които той обслужва ще бъдат разпределени между другите трима.