За безобразен ремонт на републикански път в село Куртово Конаре сигнализираха читатели на TrafficNеws.bg. Преди повече от месец строителна фирма е дошла в селото, за да извърши авариен ремонта на „Първа улица”, която е част от републиканската пътна мрежа. Пътят свързва Смолянска с Пловдивска област и е дълъг 126 км. На места обаче най-дългият третокласен път в страната е в покъртително състояние.
В тази си част влиза и улицата в Куртово Конаре, като участъкът е дълъг около 2 км. Преди по-малко от месец част от него е бил ремонтиран, но редица жители на селото недоумяват как е извършена реконструкцията.
Те ни изпратиха снимки, на които се вижда как е изсипан просто асфалт върху пътното легло без да се е вложила каквато и да е мисъл.
„Дойдоха, изсипаха асфалта и си тръгнаха. Отдолу има павета, като на места си личат пропаданията. Отделно заравниха пътната част с тротоарите, като бордюрите изчезнаха. Сега при проливни дъждове улицата става река. От много време искаме да се ремонтира улицата, но не бе това начинът”, пише жител на селото.
Наш репортер се свърза с кмета на Куртово Конаре Иван Пиринов. По думите му този ремонт е бил належащ, защото пътят е бил в страшно компрометирано състояние и хората са направили подписка за обновяването му.
„Няма как да има шахти, защото в селото няма канализация. Очакваме да мине водния цикъл на Стамболийски и тогава ще могат да се оправят тези неща. При големите дъждове нямаше наводнения, тъй като пътят е под наклон. В Пловдив имаше вода, тук – не! Няма недоволен човек в селото”, каза Пиринов.
Ремонтът е бил извършен от Областно пътно управление, което се грижи за улицата.
„Реконструкцията на пътя е временна. Очакваме там да започнат дейности по Водния цикъл на Стамболийски. Нали разбирате, че няма как да вложим много пари за нещо, което след това ще бъде разбито, за да се прокара канализация. Пътят го ремонтирахме след подписка на почти цялото село. Пак казвам – това е временно. Паветата отдолу нямат никаква стойност, те са най-ниско качество и след големия ремонт ще ги изхвърлим като строителен отпадък”, каза Пламен Райчев, шеф на ОУП – Пловдив.
Превръщането на пътя в „споделена” зона за коли и пешеходци обаче създава предпоставка за инциденти. На практика в жилищна зона, каквато е улица „Първа”, няма ясно разграничение на пътя и пешеходната зона, тъй като те са на едно ниво.
По време на ремонтните дейности пък кметът на Община Стамболийски не пропусна да се похвали с акцията. В един от ежедневните постове в профила си във Фейсбук Георги Мараджиев благодари на всички - от правителството, през депутатите до директора на АПИ за ремонта.
„От много години разбитата настилка и паважът на централната улица в Куртово Конаре тормозят и жителите на селото и шофьорите на автомобилите, които пътуват към Кричим и Девин. Непрекъснато получавахме сигнали от хората, които търпяха несгодите от лошия път. До мен бе адресирана и подписка от близо 100 души, които искаха да се вземат мерки и да се ремонтира пътната настилка. Днес смятам, че с чиста съвест мога да кажа, че още едно от обещанията, които бях дал към жителите на общината, е изпълнено”, написа Мараджиев за странния ремонт. Той допълни, че строителните дейности ще продължат и в другите краища на улицата – там където имат паваж. Дали обаче реконструкцията ще бъде направена по същия начин - през пръсти, предстои да разберем .