Как софиянци оценяват основните проблеми на столицата във най-важните секторни политики в града?
В анкета на "Спаси София" се включиха над 7000 човека от всчки квартали и райони на София. Внушително мнозинство от тях са трудово заети (90%) образовани и млади хора. 85% от анкетираните са на възраст под 46 години и близо ⅔ от тях са мъже.
Кой е най-големият проблем на градския транспорт?
23% от анкетираните смятат, че това е липсата на директни линии. 21% пък са на мнение, че това е дългото време за чакане, а 18% смятат, че това е високата цена на билета.
17% са на мнение, че най-големият проблем на градския транспорт в столицата са старите и мръсни превозни средства.
За проблемите с пешеходната инфраструктура софиянци са категорични. Според 47% най-лошо е състоянието на тротоарите в кварталните улици, а според 36% е проблем, че тротоарните площи в града са почти изцяло превзети от паркирани автомобили.
Реалността е, че е невъзможно да се придвижваме комфортно – по равни и добре поддържани тротоари и безопасно – без да се налага да заобикаляме паркираните върху тях автомобили. 84% от отговорилите смятат, че състоянието на инфраструктурата за пешеходци е крайно незадоволително.
Кой е най-големият проблем на автомобилната инфраструктура?
Какво е най-осезаемото свойство на софийските задръствания? Че по повечето градски артерии има една на практика неизползвана лента, в която паркирането не само е позволено, но често е част от зоните за платено паркиране. Софиянците, включили се в анкетата ни много точно са посочили точно паркирането на платното като най-острия проблем с автомобилната инфраструктура в София. Радващо е, че все повече хора осъзнават, че далеч по-полезно ще бъде лентите за паркиране да се премахнат и така да се улесни движението в града. София няма нужда да разширява булевардите – повечето от тях са достатъчно широки и могат да увеличат капацитета си с ⅓, само ако се премахне паркирането по тях.
Следващият най-сериозен проблем, идентифициран от анкетираните е организацията на движението: липсващите или противоречащи си знаци, пътната маркировка, нарисувана сякаш с водни боички, сгрешените концепции за провеждане на трафика, пълната липса на синхронизиране на светофарите и т.н. са събрали 26% от отговорите, с 1% по-малко от най-популярния отговор.
Третия най-осезаем проблем е лошото състояние на кварталните улици – 22% от отговорилите не виждат обещаното “влизане в кварталите” и поставят проблема като основен в сферата на инфраструктурата за автомобили.
Липсата на градските рингове, които да изведат трафика от центъра и да свържат съседни квартали в периферията е най-сериозният проблем според 14% от анкетираните, 8% смятат, че София се нуждае от още кръстовища на две нива, а 2% са най-недоволни от състоянието на големите булеварди в столицата.
Отговорите на въпроса “Кой е най-големият проблем на паркирането?” са красноречиви – трите най-популярни опции се равняват на общо 92% от отговорите, и демонстрират черно на бяло, че софиянци ясно осъзнават, че живеят в град, който не взима никакви мерки за улесняване и контролиране на паркирането.
32% смятат, че паркирането е хаотично защото в столицата има твърде много автомобили, следвано от острата липса на паркинги където и да е в града – и в периферията, и в центъра, събрали по 30%. Това ясно изразява недоволството на столичани от пълната абдикация на Столичната община да строи нови или разширява и ремонтира съществуващите паркинги.
В центъра не бе построен нито един подземни паркинг, а кварталите оставят забравени. Осъзнавайки големия проблем, внесохме официално предложение в Столичната община за механизъм, който гарантира финансирането и строителството на нови паркинги, но към този момент няма отговор или реакция.
Липсата на буферни паркинги е идентифицирана от 7% от анкетираните, като над половината от тях са заявили, че живеят извън града – в Банкя, Владая, Нови Искър и т.н., а само 2% смятат, че цената на платеното паркиране е висока.
Екологията е другата "гореща тема" за този мандат на г-жа Фандъкова. Макар че в предизборната си кампания тя обеща да номинира София за титлата Европейска зелена столица, това обещание беше забравено почти веднага след като бюлетините бяха преброени.
Последните две зими за мръсния въздух се изговори и изписа много, а софиянци се организираха на протести. Липсата на доверие в институциите накара съгражданите ни да измерват сами колко точно е замърсяването с платформи като airsofia.info. Замърсяването от битово отопление беше определено като основен източник на замърсяване от НСИ и от попълнилите нашата анкета. 43% от тях му отдават най-голямо значение, следвани от 22%, преценили, че замърсяването от автомобилите е най-ключовата спънка пред това София да е град с чист въздух.
Инсинераторът, който Столичната община иска да построи до Централна гара е определен като основен проблем от 16% от анкетираните, а 12% обвиняват кмета Фандъкова, че не полага достатъчно грижи за сметосъбиране и миене на улици. Състоянието на зелените площи пък е основен фактор за 6% от включилите се в анкетата.
Софиянци поставиха оценка Слаб 2,80 на последните 3 години от управлението на кметът Йорданка Фандъкова.
47% са избрали да й дадат Слаб 2, 36% – Среден 3, 9% – Добър 4. Доволните от работата на кмета са избрали съответно Мн. добър 5 (5%), а онези, смятащи, че се справя безупречно и дали ѝ оценка Отличен 6, са едва 3%.
Още от категорията
16-годишно момиче пострада при катастрофа на АМ „Тракия"