Два процента от всички деца в българските училища са със специални нужди, за тяхното образование и интеграция в учебното заведение работят ресурсни учители. Това каза днес в Пловдив министърът на образованието Красимир Вълчев, който заедно с народната представителка и председател на Бюджетната комисия в Парламента Менда Стоянова откриха Национална конференция за ролята на ресурсния учител като приобщаващ фактор в образованието в Пловдивския университет.

Пред ресурсни учители, студенти и техните преподаватели министър Вълчев и Менда Стоянова потвърдиха даденото през май миналата година обещание за ръст на учителските заплати- така, че те винаги да надвишават средната за страната. Менда Стоянова потвърди и поставянето на образованието като приоритет на правителството. 

Децата със специални нужди стават все повече, алармира ректорът на Пловдивския университет Запрян Козлуджов. Обучението по специална педагогика, традиционна дисциплина за университета, дава кадри за задоволяването на тези нужди. 

В Пловдив и областта има около 900 деца, които са обект на грижите на ресурсните учители освен обичайния учебен процес. В Ресурсния център в областния град работят 41 специалисти, сред тях 16 психолози и логопед. Свои екипи ресурсни учители имат редица учебни заведения. Така става възможно детето, което иначе би изпаднало от образователния процес или би учило при съвсем минимална програма, да напредва с помощта на учителя и да постигне максимума на своите способности. Децата, които имат специални нужди, се оценяват в седем категории, за всяка от тях има необходимия инструментариум за подход. 

След като откри Националната конференция на ресурсните учители, министър Вълчев се запозна с новостите в Пловдивски университет и участва в среща на ректорите.