67% от младите хора на възраст между 15 и 29 години имат прекалено много свободно време, не работят, не учат и не се квалифицират. Това сочи проучване за ефективността на младежките политики у нас, представено от зам.-министъра на младежта и спорта Калин Каменов.
По думите на Каменов 33% от участвалите в проучването живеят трудно или едва свързват двата края, а 29 на сто планират скоро да емигрират. Калин Каменов обясни, че 60 на сто от безработните младежи са от ромски произход. Големи трудности изпитват обаче и младите хора, които живеят в малки населени места.
Каменов очерта основните проблеми на младежите у нас: „От близо 1500 анкетирани 77% не смятат да изкарват допълнителни курсове и да добиват нови умения в своето свободно време. 63% не спортуват и не смятат и да спортуват, 69% от тях не четат. Има сериозен проблем и с инициативността на младите хора.
33% от анкетираните смятат, че живеят трудно и едва свързват двата края, но 51% от тях не работят. 75% не се интересуват активно от политика, 28% заявяват, че ще гласуват на предстоящите местни избори, а 10% свободно завяват, че биха продали гласа си".
Каменов обясни, че младежките центрове, които работят на територията на страната, трябва да бъдат по-активни в това да помагат на младите хора в намирането на работа: „Причините са комплексни, проблемите са комплексни, не е само заради това, че няма работа. Има много възможности за работа.
Въпросът е, че в доста случаи те не са достъпни, не стигат до онези, които имат нужда от работа. Говорим за конкретно населено място, където има голям брой безработни хора, които не са мотивирани, нямат желание, загубили са стимул да търсят работа. Чакат някой да им помогне, тогава ние отиваме при тях и им помагаме.
В последната година държавата е дала 1,4 милиона лева на младежки организации, неправителствени организации за развиване не само на младежките центрове, на доброволчеството на младежкото лидерство - това е страхотно, но в крайна сметка за този ресурс все пак трябва да има и резултати. Не просто да има забавни и интересни кампании, но и полезни".
TrafficNews.bg