Корабостроителницата в румънския град Гюргево е отказала да извърши тест за плавателната годност на "Радецки", съобщиха от Националния исторически музей.
От там са отправили питане и към още два завода, докъдето корабът може да бъде заведен – в Турно Северин и в сръбския град Кладово. От тези корабостроителници все още не е получено нито потвърждение, нито отказ да бъде извършен ремонт.
Разрешителното за плаване на "Радецки" изтече на 11 април. Според предписанията на "Речен надзор" в Лом и на изпълнителната агенция "Морска администрация" единственият кораб – музей в Европа не може да пори водите на Дунава, докато не мине задължителния технически преглед. И тъй като нашата корабостроителница в Русе от години не работи, се е наложило да се търсят подходящи варианти в съседни държави.
Прогнозната стойност на ремонта е 220 000 лева, съобщиха още от НИМ. Към тази сума трябва да се добавят и разходи за провлачването на кораба до корабостроителницата, командировъчни пари за екипаж и заплащане на експерти на контролните органи за приемане на ремонтните дейности.
Сумата е сериозна и още от началото на годината стартира кампания за набиране на средства, организирана от сдружението "Енергийно бъдеще за България". Поставен беше и краен срок – 3 март – националният празник на България. До тази дата бяха събрани малко повече от 63 000 лева, отчетоха от дружеството. Това наложи удължаването на дарителската акция до края на март. Но повече дарения в сметката не са постъпили.
Корабът "Радецки" ще възобнови едночасовите си круизи в акваторията на Козлодуй след като приключат всички законови процедури по избор на изпълнител за ремонта, извършването на предписаните ремонтни дейности и приемането им от компетентните надзорни органи.
До получаване на ново разрешение за плаване, корабът, който се свързва с подвига на революционера Христо Ботев и четата му ще остане на котва в пристана на Козлодуй.
Още от категорията
Съдийската колегия на ВСС предложи да стартира нова процедура за председател на ВАС