Държавното дружество "Автомагистрали" е сключвало договори на цена, която самите компании са посочвали. Липсват обществени поръчки и има авансови и авансови плащания на фирми за изпълнение на проекти, които още не са изготвени, обяви днес служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова, след като министерството е приключило проверки по договорите на фирмите. Днес тя даде съвместно пресконференция с министъра на икономиката Кирил Петков.
Заради спорните поръчки министърът иска да смени ръководството на "Автомагистрали", но смяната се бави заради проблеми в Агенцията по вписванията. Комитова обаче се закани, че ще се стигне до раздяла с шефа на "Автомагистрали" и се надява това да стане по цивилизован начин.
Министърът на икономиката Кирил Петков обобщи, че и в Държавната консолидационна компания се работило по същия начин, като 72% от ремонтите на 416 язовира са възложени на 7 компании. Крайният резултат е само 10 завършени проекта.
И при язовирите е минавано през договори за инженеринг. "За тези 416 поръчки е трябвало да има 416 поръчки за проект, 416 за надзор и те да са извършени от 416 компании. Така щяхме да имаме бизнес за 1200 компании, които можеха да кандидатстват за финансиране от Българската банка за развитие, каза министърът на икономиката.
Според Петров при реална конкурентна битка спечелилите компании е нямало как да получат договорите, при положение че са предлагали договори на цени 2 до 5 пъти по-високи от пазарните. За него големият проблем е, че при тази организация на работата фирмите не се конкурират с цени, а борбата е за влизане в списъка на любимите компании на властта.