Веригата магазини ИКЕА реагира след серията от материали за забавени доставки от онлайн магазина и изпрати до медията ни становище от компанията в отговор на оплакванията от клиентите. От ИКЕА твърдят, че след направена ревизия са предприети необходимите действия за отстраняване на възникналите проблеми, направени са нужните корекции и са наложени санкции на отговорните лица. Сумите на клиентите са възстановени по възможно най-бързия начин.
От TrafficNews се свързахме отново с потребителите подали сигналите и те потвърдиха, че в рамките на 48 часа от излизането на материала в медията ни, парите им са били върнати.
Припомняме, че в първия случай семейство от Пловдив плати 2200 лева за мебели от ИКЕА, а сагата с доставката на артикулите и възстановяването на парите продължи повече от 2 месеца. Според Общите условия за ползване на електронния магазин срокът за доставка на всички поръчки от сайта до адрес на купувача е 7 работни дни.
Във втория случай млада жена от Варна си поръча бюро за почти 500 лева, за което чака повече от месец, но така и не получи.
Още преди първия материал, публикуван на 23 ноември 2022 г., медията ни изпрати запитване до веригата и сезира КЗП за казуса. От ИКЕА тогава отговор не получихме.
Репортер на TrafficNews потърси информация и от кол центъра на ИКЕА. Обадихме се на предоставените телефони с желание да се свържем с пресцентъра на магазина. Операторът обаче ни обясни, че с този отдел можем да се свържем само като дойдем на място в централата в София или изпратим имейл.
На 22 ноември 2022 г. изпратихме медийно запитване на официалния имейл на ИКЕА относно позицията на веригата, на което получихме автоматичен отговор, че екипите работят усърдно и ще се свържат с нас в рамките на 5 работни дни. До днес, отговор все още не е получен.
Повече от двама месеца по-късно и след втори подобен материал от компанията изпратиха официален отговор до TrafficNews. Публикуваме цялото становище от компанията без редакторска намеса:
Във връзка с постъпил сигнал за проблем след направена поръчка от онлайн магазина на ИКЕА (цитиран от медията trafficnews.bg - линк), бихме искали да заявим, че се предприети всички необходими действия по описания случай, а именно:
Веднага след първия постъпил сигнал в нашата система, регистрирахме проблема с поръчката на засегнатия клиент и бе назначена вътрешна проверка. След ревизията се установи, че при опит за разнос е установена липса. Доставката се отлага, докато поръчката е напълно окомплектована. Веднага след установяване на този проблем са предприети нужните мерки за отстраняването му, но за съжаление към момента на установяване на липсата, няма наличност от съответния артикул. Изчакването на доставка забавя изпълнението на поръчката към клиента.
От наша страна активно проследихме проблема и отговорно заявяваме, че са направени нужните корекции в процеса и са наложени санкции на отговорните лица. Отчитайки дългия период на разрешаване на проблема, се свързахме със засегнатия потребител с предложение за възстановяване на сумата по възможно най-бърз начин.
Към момента на изпращане на настоящото становище клиентът не е възразил на изпратеното предложение.
Относно предходния случай, цитиран от медията trafficnews.bg, а именно - Абсурд: Пловдивчани платиха 2200 лева за мебели от ИКЕА, но 2 месеца по-късно нямат нищо, бихме искали да заявим, че неотложно проследихме сигнала още при постъпването му и след като установихме технически проблем, незабавно предприехме всички необходими действия за отстраняването му. Бихме искали да заявим, че казусът е изцяло разрешен и клиентът е напълно удовлетворен от предприетите действия.
Екипът на ИКЕА уверява, че непрекъснато се стреми да подобрява услугите си и да търси възможности да оптимизира процеси за осигуряване на удовлетворяващо клиентско преживяване.