България е все по-близо до приютяването на най-новия завод на водещия световен автомобилостроител Volkswagen (VW). Турция е единственият останал конкурент на страната ни, твърди синдиката на служителите на Skoda, цитиран в Bloomberg Terminal, пише investor.bg.
Предимствата на двете страни се изразяват най-вече в евтината работна ръка. Съществена, обаче, е разликата в държавното управление и инфраструктурата. Ако от Анкара лъха несигурност с оглед последните събития около местния вот, то София наскоро прие председателството на съвета на ЕС. От друга страна България не разполага с инфраструктурата на Турция, така че аргументите „За“ и „Против“ нарастват.
Синдикатът на служителите на Skoda има своите съображения. На първо място е отражението върху чешката икономика и сигурността на работните места в страната. Не е за подценяване и печалбата, която би донесъл новият завод за компанията. Към момента чешкото производство е достигнало своя максимален капацитет. Все още остава и въпросът за ръководството от страна на концерна и дали наистина то ще бъде поверено на Skoda или на някоя друга от марките под негова шапка.
Планираната инвестиция от VW Group е за 1 млрд. евро, пише германското издание Handelsblatt, но за подробности около инвестицията все още е рано да се говори. Решението за крайната дестинация предстои да бъде взето на следващото заседание на борда на директорите на компанията през ноември.