Ниските лихви на депозити и кредити през последните години накараха много българи да инвестират в недвижим имот. Вложението осигурява както гаранция на капитала, така и редовни доходи от недвижимата собственост.
Но, макар и на пръв поглед управлението на един имот не е изглежда особено сложно, мнозина се сблъскват със сериозни трудности – некоректни наематели, забавени сметки, проблеми със съседи, ремонти, жалби от наематели и пр.
Затова особено при ангажираните собственици на имоти, наемането на компания за управление е много добро решение.
Един пропърти мениджър може да спести голяма част от гореизброените проблеми. Първата крачка е внимателно да бъде избрана компанията, която ще менажира имота. Тя трябва да бъде надежден партньор, който ще се грижи за имотите под наем.
Какво прави компанията за управление на имоти?
Пропърти мениджърът се занимава директно с потенциалните клиенти, спестявайки време и притеснение относно наемите, тяхното събиране, ремонтите, отговарянето на жалби на наемателите и други.
„Препоръчително е да използвате такава компания, когато имате имот. А когато инвестицията ви обхваща няколко имота, това ще ви осигури спокойствие и пълна гаранция за доходите ви. Услугата е удобна за хора, които не живеят в страната, но имат имоти тук. Също и за такива , които нямат време да управляват имуществото си , а държат на пълна заетост. Има различни договори, които компаниите предлагат. Нашата например, гарантира 100 % заетост на имота в рамките на договорения период и се ангажира с всички дейности , свързани с отдаването му”, коментира управителят на Traffic Properties Надежда Никова.
Работата с компания гарантира максимална доходност от имота. Това е важно особено при имотите, които са закупени с ипотечен кредит. Високият процент на заетост осигурява и високата ефективност от инвестицията, направена от собственика.
Важна е подготовката на самия имот преди отдаване. В тази връзка собственикът ще получи най- правилните съвети за евентуални козметични ремонти и обзавеждане, за да може приходите да са оптимални.
От решаващо значение е да се определи точният размер на наема, като за това се изискват познания за местния пазар на недвижими имоти, статистичски данни за подобни единици и достъп до професионални инструменти за наемни цени.
Пропърти мениджърите разполагат със сериозен инструментариум за ефективен маркетинг - работят в социалните мрежи, имат абонамент в сайтовете за обяви, наясно са с таргетирането на съответния имот.
Те се грижат да има контрол на достъп при огледите, събират предварителна информация за потенциалните клиенти, като се съобразяват с желанията на собственика. Изготвят договорите за наем, подготвят приемо- предавателни протоколи и описи на имуществото, контролират плащането на месечните сметки за ток, вода , парно, Тв и интернет, изплащат регулярно наема на собственика и периодично му изпращат отчети.
„Важно е компанията да има политика за задържане на наематели. Затова е нужно да има систематичен и последователен подход към клиентите. Важното е както клиентите , така и наемателите да бъдат доволни” категорична е Никова.
TRAFFIC PROPERTIES е част от водеща корпорация, която включва компании, работещи в сферата на охранителната дейност, комуникациите, транспорт, развлекателен бизнес, медии. Агенцията се занимава с посредничеството и консултирането при покупко-продажби на имоти, отдаване под наем, строителство, консултантски услуги, пазарни анализи и други услуги, свързани с имотния сектор. Наред с това компанията предлага съдействие при отпускане на кредити, като работи с Българо Американска Кредитна банка, Банка Уникредит и Райфайзенбанк. TRAFFIC PROPERTIES предлага актуални оферти и разполага с голяма база данни от имоти и купувачи, както и подробна информация и снимки от всички оферти. Агенцията осигурява и всички услуги, необходими на клиента: проект за интериорни решения, изпълнение на довършителните дейности, домоуправа и менажиране на имота, ако е закупен с инвестиционна цел. Подробна информация и консултации можете да получите на тел. 0876797979.