Съюзът на международните превозвачи се събра на Общо събрание в Пловдив. На него бяха обсъдени проблемите с Мобилен пакет I, недостигът на шофьори и новите продуктови такси. Заместник-транспортният министър Ангел Попов отправи обръщение към сектора и декларира подкрепата на държавата. Зад бранша застана и евродепутатът Ангел Джамбазки.
Част от позициите - вижте във видеото на ТРАФИК ТВ:
По-късно превозвачите излязоха с декларация, в която описаха взетите решения. Ето и пълния текст на документа:
Ние, представителите на фирми за товарни превози, обединени в Съюза на международните превозвачи, се обединяваме около следните решения:
На първо място, потвърждаваме позицията си по отношение на регулациите в Пакет Мобилност 1 и подчертаваме още веднъж „червените линии“, от които не отстъпваме.
Считаме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави- членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС;
Второ, със загриженост констатираме, че недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България;
Трето, потвърждаваме становището си, че въведената през юли т.г. продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Затова, като представители на бизнес, който спазва всички регулации и осигурява европейски стандарт както на предлаганите услуги, така и на възнагражденията на заетите в сектора и допринася с над 15 млрд. лв. годишно за брутния вътрешен продукт на страната и има потенциал за растеж
ГЛАСУВАМЕ ръководството на СМП да продължи да защитава интересите на бранша пред държавните институции, Парламента и правителството, политическите партии и обществените организации, представителите ни в институциите на Европейския съюз и пред обществото!
ЗАЯВЯВАМЕ ясната си готовност да защитаваме интересите си с всички средства, които са ни достъпни!
Ще се борим срещу всички административни ограничения – и международни, и вътрешни, които пречат на развитието на транспортния бизнес!
Ние сме за справедлива регулация и против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани!
Убедени сме, че се борим не само за собствения си бранш, но и за една по-достойна и просперираща България!