Историята на Костас Селимис и неговия остров има потенциала да се превърне в страхотна холивудска продукция, или поне голям документален филм за гръцката бюрокрация.
Шофьорът на автобус се бори в продължение на 24 години, за да получи собственост върху острова, който му е подарен от предишните му законни собственици, пише „Български новини“.
Островът Хидроуса с площ 250 дка е много ценен парцел земя. Тя е само на един километър от брега на Вула, 2,5 км от курорта Вулиагмени Астерас и само на 3 км от космополитния крайморски квартал Глифада – едни от най-скъпите места около гръцката столица Атина. По просто казано, островът е само на един километър от това, което е известно като Атинската ривиера.
Идеална дестинация за кратко пътуване с лодка, Хидроуса има два плажа; всеки около 100 метра, с кристално чисти води, а останалата част от острова е идеална за разходки или туризъм. Историята за собствеността на острова започва през 1941 г. по време на германската окупация на Гърция. Съгласно решението на министъра на земеделието от 1941 г., Хидроуса е продадена на Милтиадис Аламанис от семейство, което преди това го е притежавало от 19-ти век. Собствениците използват острова, за да пасат животните на него.
През 50-те години гръцката държава се опита да присвои островчето от Аламанис, оспорвайки решението на министъра, направено по време на нацистката окупация. Новият собственик води много съдебни битки и най-накрая през 1962 г., Върховният съд отхвърля претенциите на държавата да имота. Изтощени след години тежка борба с гръцката държава да пазят собствеността си, семейството на Аламани реши да я предаде на Селимис безплатно. Тогава идва редът на Селимис да започне да се бори с гръцката държава, за да използва това, което е негово по закон. Той се надява от 24 години да се опита да узакони концесията.
Неговата мечта е да превърне Хидроуса в екопарк за деца и любители на природата, далече от лудостта на града. Селимис трябваше да се сдобие с всичките 47 лицензи и разрешения, които изискват от него впоследствие, за да стане законният собственик на Хидроуса.
В същото време той работи като шофьор на автобус, харчейки хиляди евро от ниските си доходи за адвокати и бюрократични такси. Селимис и неговият партньор Нектариос Николопулос основали компанията „Хидроуса Развитие“, за да започнат да експлоатират островчето.
Още от категорията
Цената на "Беркут" падна до най-ниската си стойност от 6 години насам, ще се намери ли купувач?