„В отвратителна и невъзможна ситуация сме, денонощно да работим, не можем да смогнем да помогнем на всичките ни клиенти”, заяви пред TrafficNews.bg управителят на пловдивския клон на застрахователната компания „Олимпик” Пепа Деведжиева. Тя обясни, че хиляди шофьори са застрашени да бъдат глобени, а освен това не всички ще могат да сключат нови полици за гражданска отговорност, тъй като първо трябва да се прекратят сегашните.
Както по-рано TrafficNews.bg съобщи застрахователна компания „Олимпик” обяви, че е в несъстоятелност. Всички техни клиенти трябва да предприемат спешни мерки и до края на седмицата да прекратят старата и да направят нова застраховка в друга компания. В противен случай от понеделник остават без застраховка.
Най-големият проблем е за шофьорите. От справка в Единната информационна система за оценка, управление и контрол на риска към 9 май 2018 г. в “Застрахователна компания Олимпик – клон България” са застраховани 274 621 моторни превозни средства по задължителната Гражданска отговорност. Това представлява 9.2% пазарен дял от общо застрахованите по този клас в страната ни и нарежда застрахователя на четвърто място по пазарен дял. От началото на следващата седмица всички тези автомобили ще останат без задължителната застраховка. Те или ще бъдат глобени, а ако са в чужбина, дори няма да могат да влязат в страната.
„В случая се прилага законодателството на Република Кипър. Оттам казаха, че спират да оперират в България на 17 август . Клонът тук обаче е отворил, съобразено българското законодателство, като всичко, което се прави трябва да е съобразено с него. В случая органите на държавата – Комисията за финансов надзор и Гаранционният фонд унизително и срамно мълчат, защото в този срок – до петък, който дават от Кипър, е невъзможно да се обслужат всичките ни клиенти. Денонощно да работим - не можем да смогнем”, каза общинският съветник. Според нея трябва да се даде минимум един месец гратисен период, в който хората да направят нови полици. При случаите с другите фалирали застрахователи през годините се процедирало точно по такъв начин, на някои компании дори са давали двумесечен срок да си пренасочат клиентите.
„Нали за това е Гаранционният фонд? От всяка полица се взимат пари и се превеждат в него средства, именно за такъв тип обстоятелства”, каза Деведжиева.
В същото време почти всички общински лечебни заведения в Пловдив имат сключени застраховки с „Олимпик”, които са на стойност между 2000 и 3000 лева.
„При тези полици, ако е възникнало застрахователно събитие, може да се предяви като претенция в следващите два месеца. На тези лечебни заведения са направени полиците на четири вноски. Падежът на вторите им вноски е 1 август, като тези суми не са събрани, а това автоматично прекратява договора, като Община Пловдив ще трябва да сключи нови застраховки. При тези случаи поне общинската хазна не е ощетена, тъй като е платена само една вноска”, обясни Деведжиева.