Най-голямата компания за производство на луксозни стоки - френската Louis Vuitton и Moët & Chandon (LVMH), придобива хотелската група Belmond в сделка за 3.2 млрд. долара. LVMH ще плати 25 долара за акция на веригата, която стои зад хотел Cipriani във Венеция. Това е 40% премия спрямо котировките при затварянето на търговията в четвъртък. Цената на сделката е 2.6 млрд. долара, а с поетия дълг хотелиерската верига е оценена на 3.2 млрд. долара.

Новата тенденция в лукса

Очаква се придобиването да бъде завършено през първата половина на 2019 г., пише Financial Times. Френската компания се е колебала коя верига да придобие и в крайна сметка се е спряла на Belmond. Хотелиерската компания е по-позната със своите Orient-Express Hotels, а през август обяви, че е наела Goldman Sachs и JPMorgan за изготвяне на стратегия за развитието си.

От своя страна LVMH, която притежава модни марки, престижни марки алкохол и емблематични производители на бижута, е сравнително малка в сектора на луксозните хотели, където активите й включват Cheval Blanc и ски комплекса Courchevel в Алпите.

"Иновативните услуги, които предлага Belmond, нейните постижения и предприемачески дух пасват идеално на ценностите на LVMH и допълват собствените ни услуги като Cheval Blanc и хотелиерската дейност на Bvlgari", заяви изпълнителният директор на LVMH Бернар Арно в свое изявление.

Придобиването на Belmond идва в момент, когато компаниите се стремят да се възползват от нарастващата тенденция на така наречения експериментален лукс, при който се наблюдава тенденция потребителите да купуват по-малко продукти и повече да харчат средствата си за висококачествена храна и вино, луксозни хотели и пътувания. Louis Vuitton също се придържа към тази тенденция, като последната стъпка в тази посока беше през 2016 г., когато компанията купи германския производител на куфари Rimowa.

Целта е растеж

Със сделката LVMH разраства значително хотелиерския си бизнес, защото Belmond изцяло притежава или управлява 46 луксозни хотели, ресторанти и круизни имоти. Сред най-емблематичните е единственият хотел в крепостта Мачу Пикчу в южната част на Перу.

През април 2017 г. Арно обяви: "Целта ни не е да извършваме постоянно придобивания, а да се фокусираме върху постоянния растеж. Като се има предвид сегашният пазар, все по-малко активи са привлекателни. От друга страна, най-добрите активи не се продават."

Хотелиерската компания отчита оперативна печалба 140 млн. долара и приходи на стойност 572 млн, долара за 12-месечния период, приключил на 30 септември.

 

Източник: capital.bg