След като Lidl обяви, че ще намали с 20% използваната пластмаса до 2025 г., компанията започва предприемането на конкретни стъпки, за да осъществи тази цел. Първата стъпка, която веригата ще направи, е да спре от продажба до края на 2019 г. пластмасовите изделия като сламки за пиене, чаши, чинии и прибори за еднократна употреба, както и пластмасови клечки за уши, които се предлагат във всички 89 магазина в страната.
Пластмасовите продукти ще бъдат заменени с алтернативни такива, направени от рециклируеми материали, които компанията разработва в момента със свои партньори и доставчици.
Планът на Lidl е първо да продаде закупените в момента количества пластмасови изделия за еднократна употреба и постепенно да премине към лансирането на алтернативни такива. По този начин клиентите ще могат да се възползват от познатите им артикули, но вече изработени от рециклируеми суровини.