Базата на бивша транспортна фирма в Пловдив се продава на търг от частен съдебен изпълнител. Става дума за огромен терен от близо 24 декара на бул. "Васил Априлов", в който са ситуирани промишлени и логистични сгради, собственост на фирмата "Трансекспрес" ЕООД, която е дъщерно дружество на "Логистика" АД. Изпълнителен лист за обезпечаване на вземания си е изкарала друга логистичната фирма "СМ Груп-12" ЕООД на Михаил Тенев.
Апетитният имот, в който има над 10 постройки, една от тях с площ близо 3000 кв.м., ще търси нов собственик срещу минимална стартова цена от 4 492 800 лв.
До отнемането на единствения актив на фирмата се стига след години сътресения и практическо обезкостяване на фирмата до вкарването ѝ в във фактическа несъстоятелност. Видно от счетоводните книжа на дружеството от години "Трансекспрес" работи на загуба. Тя е правоприемник на фирма, която функционира още преди Милениума и се ръководи от фамилия Тоневи. От 1998 до 2007 едва в три отчетни години - 2000, 2003 и 2005, дружеството е реализирало печалба. Мащабите на загубите обаче са далеч по-съществени.
"Дейността на "Трансекспрес" е изложена на рискове, които са свързани с общата несигурност на средата, в която осъществява своята дейност. Дружеството осъществява транспортна дейност извън България и е изложено на риск от курсови разлики. Отрицателните тенденции в развитието на дейността продължават и едва ли биха могли да бъдат спряни с решения, които не се основават на реалистична инвестиционна програма. Възможностите на наличните автомобилни композиции са изчерпани. ТРАНСЕКСПРЕС трябва да намери мястото си в развиващата се икономиката на нашия град. Основните цели и задачи, които стоят за решаване, са свързани с инвестиционната активност на дружеството. Тази активност изисква да продължи да се търсят партньори и инвеститори за реализиране на решения за максимално използуване на възможностите на активите на дружеството", пише в доклад още от 2007 година, като се оказва, че прогнозите в документа са били съвсем основателни.
Финансовата криза ликвидира почти изцяло активите на дружеството, с които се е упражнявала транспортна дейност. От годините между 2008 и 2012 фирмата относително се стабилизира, загубите намаляват, тъй като спира да се занимава с транспортна дейност, а разчита само на отдаване на наем на единственият голям недвижим актив - този от 24 декара на бул. "Васил Априлов". Така дейността на дружеството се преориентира за отдаване на промишлени и търговски сгради срещу рента.
Години наред ЕООД-то е оглавява го Никола Тонов, който междувременно е и в съвета на директорите на "Логистика" АД и неин представител. През 2015 обаче е мъжът е отстранен от всички управителни постове и органи, остава само член на съвета на директорите и до ден днешен. Оказва се, че до определен период "Логистика" АД е взимала под наем имота от 24 декара на дъщерната си фирма, като е менажирала преотдаването му под наем.
Според документите обаче, преди Никола Тонев да бъде заличен като управител на дружеството в Търговския регистър, той сключва нов 3-годишен договор с досегашен наемател, който не е плащал наем от 9 месеца. Новият документ урежда 4 пъти по-ниска месечна наемна цена за целия срок на договора от всички сключвани до момента. Освен това условията в новия договор са в пъти по-неизгодни за дружеството. Именно неизгодни договори тласкат "Трансекспрес" към фалит.
От пролетта на 2019 начело на дружеството е Диман Тонев, който обясни за TrafficNews, че в момента се водят дела сред бивши и настоящи представители на дружеството, както и че се надява да намерят начин имуществото да не бъде продавано и дейността на фирмите да продължи.
"Трансекспрес" е осъждана неколкократно за неустойки по договор, включително за отстраняването на Никола Тонев от управителния пост. Малко вероятно е изпълнителният лист обаче да бъде отменен, а с реализирането на продажбата на апетитния имот на "Васил Априлов“ домоментната дейност на фирмата ще приключи.