„Избрахме Пловдив неслучайно, а фактът, че е Европейска столица на културата, е признак за това, че сме направили правилния избор да дойдем тук“, това заяви по време на бизнес закуска с медиите тази сутрин Жозе Салойо.
Френската корпорация BNP Paribas прави инвестиция на стойност 3,5 милиона евро у нас, като финансовата инжекция ще бъде разпределена в рамките на 5 години. Половината от инвестицията се реализира в Пловдив, а до третото тримесечие на 2019 се очаква в София да бъде внедрен същия модел на работа, какъвто стартира под тепетата.
Целта на вложението е създаване на нов модел банково обслужване, което да бъде съобразно с тенденциите за пълно дигитализиране на всички процеси. Такъв курс се налага и от новите форми на потребителско поведение и все по-честото кредитиране на онлайн покупки.
В офиса в Пловдив за последните няколко седмици са наети 116 души, като се очаква екипът да се разрасне с още около 20 служители. Работният екип ще бъде съсредоточен основно в следпродажното обслужване, кредитиране по телефона на база телевизионни реклами, както и дейности по събираемост на потребителските кредити.
Оказва се, че намирането на кадри в Пловдив, не е било толкова трудно, както се твърди напоследък от бизнеса.
„Пазарът на труда в Пловдив е малко по-добър от този в София, тъй като тук все още няма чак толкова голяма конкуренция между работодателите за кадри“, това посочи директор „Човешки ресурси“ Моника Максимова.
В новия офис освен традиционните услуги в колценър, ще има и чат версия за обслужване на клиенти в социалните мрежи, като в бъдеще управителят на банката в България Жозе Салойо предвижда развойно звено за внедряване на нови технологии.
Такива не липсват и при откриването на новия офис. Тази година банката внедрява дигитално подписване на договори за разсрочено кредитиране на стоки при онлайн пазаруването. Така цялата процедура по закупуване на стока на изплащане, финансирано от финансовата институция в интернет пространството, трае 20 минути, на фона на предходните 5 дни. Това се случва, тъй като вече не се пращат договори до адрес, а цялата процедура е дигитализирана.
Системата, чрез която се случва процесът за оналйн банков лизинг, е лична разработка и съдържа двойна веритификация, за която са необходими само телефонен и имейл. Два кода за влизане в системата и за потвърждаване на операцията се изпращат директно като SMS, а от клиента се изисква да снима личната си карта.
„Така спестяваме над 3,5 тона хартия годишно“, обясни заместник-управителя на компанията Нели Недялкова, която поясни, че акценти в операционализиране на работата са екологичната, социалната и икономическата отговорност.
Офисът в Пловдив се отличава с иновативен дизайн, зони за релакс, зали за дебатиране, хранене, кафе пауза. Всичко това е направено с цел служителите да се трудят в по-гъвкава и предразполагаща среда. Това е съобразено с мисията на банката, разделена в три основни направления – клиенти, служители и отговорност, които според управителният екип са в неразривна връзка.