Динамични нови сектори в недвижимите имоти и доходоносни инфраструктурни проекти привличат все повече вниманието на инвеститорите. Консултантската компания Knight Frank обобщава четири от най-добрите възможности за инвестиции в бизнес имоти в момента, предава investor.bg.
Логистика
Силният растеж на разходите на онлайн потребителите продължава да стимулира високата активност на търговците на дребно (както традиционни, така и онлайн) при наемането на логистични площи. Очаква се значителен растеж да дойде от структурните промени, които се развиват в света.
Например, във Великобритания възвръщаемостта от логистични имоти е надхвърляла 20% през 2017 г. и според прогнозите те ще бъдат най-добре представящият се сектор в бизнес имотите на Острова и през 2018 г.
Великобритания има сравнително развита платформа за онлайн продажби (около 18% от продажбите на търговците на дребно се случват онлайн), но други страни са в значително по-ранна фаза на развитие на електронната търговия (10% от продажбите във Франция стават онлайн и 5% от продажбите в Испания). Очаква се растежът на онлайн продажбите в тези страни да продължи.
Amazon е добре установена на пазари като Великобритания и САЩ, но започна да работи с пълен капацитет в Австралия едва през декември 2017 г. Така че логистичният сектор предлага много възможности за инвестиции.
Флагмански магазини
Въпреки че все по-голяма част от разходите на потребителите се изместват в интернет и търговците на дребно променят стратегията си, за да са сигурни, че ще процъфтяват в свят с множество канали за търговия на дребно, съществува ясна тенденция за запазване на важността на физическите магазини.
Търговците на дребно осъзнават значението на физическото присъствие, което привлича клиенти и създава преживявания, като въплъщава техните ценности и вдъхва живот на историята на марката.
Компании като Apple, H&M, Louis Vuitton, Uniqlo, Samsung, Nike и други са струпани на централни локации, като много от тези марки имат множество магазини в света и често повече от един в определен град.
Съществува силно търсене на подходящи активи, тъй като търговците на дребно отдават по-голямо значение на тези флагмански магазини и се конкурират за площи на престижни локации, които отразяват най-добре тяхната марка и амбиция.
Земеделие
Демографските тенденции в света и променящото се потребление насочват интереса на инвеститорите към земеделието като сектор, предоставящ много благоприятни възможности в краткосрочен и дългосрочен план.
Смята се, че ръстът на населението, влошаването на качеството на земята, последиците от климатичните промени и проблемите с достъпа до вода ще изискват допълнителни обработваеми земи до 2030 г., които са три пъти по-големи от размерите на Франция.
Къде и в какво ще влагат парите си инвеститорите ще зависи много от отношението им към риска и инвестиционния им хоризонт. За инвеститорите, които търсят големи масиви от обработваема земя със сигурна собственост, най-високо качество на управление и значителен потенциал за диверсификация на енергийните източници, Австралия отговаря на всички критерии. Освен това страната осигурява удобен достъп до Азия, най-бързо развиващия се пазар на храни в света, където „класата на потребителите“ се очаква да нарасне с 1,6 млрд. души.
В Африка, където се очаква населението да се увеличи с близо 500 млн. души до 2030 г., а средната класа в Субсахарска Африка расте бързо, Замбия предлага съществуващи площи, обработвани по западни стандарти, или възможност за закупуване на големи парцели от необработена земя на много по-ниски цени.
Във Великобритания Brexit може да се окаже предизвикателство за някои земеделци, но несъмнено ще предложи възможности за иновативни предприемачи в земеделието с напредничаво мислене.
Китай променя правилата на играта
Инициативата „Един пояс, един път“ (One Belt, One Road - "Новият път на коприната"), която обхваща 69 страни, близо 60% от световното население и 40% от глобалния БВП, е амбициозна програма, насочена към стимулиране на икономическия растеж, разширяване на глобалното влияние и насърчаване на свързаността и интеграцията.
Инициативата, която трябва да бъде завършена до 2046 г., ще осигури платформа за нови търговски пътища, икономически връзки и бизнес мрежи в шест икономически коридора, простиращи се от Китай до Централна и Южна Азия, Близкия изток и Европа и преминаващи по морските пътища от Югоизточна Азия и Океания до Близкия изток, Африка и Европа.
Тъй като много от страните, обхванати от инициативата „Един пояс, един път“, преживяват бърза модернизация и урбанизация, изискванията за инвестиции в пътища, жп мрежи, пристанища, летища, тръбопроводи и технологична инфраструктура се увеличават.
В същото време ръстът на нови местни и международни компании в тези страни привлича китайски инвестиции, като дейността по сливанията и придобиванията расте значително на годишна основа.
За много китайски компании инициативата „Един пояс, един път“ ще се превърне в ключова част от бизнес стратегията им и все повече китайски марки ще стават глобални.
Развитието на инфраструктурата и на логистичните площи в идните десетилетия ще бъде значително и ще предостави добри възможности за инвеститорите в недвижими имоти.
Сингапур, Катар, Нова Зеландия, Естония и Малайзия са в позицията да извлекат най-голяма полза от инициативата „Един пояс, един път“, показва индексът на Knight Frank.
Акценти
Виж всички
Възстановяват от утре движението по „Брезовско шосе"
Напусна ни поетът Иван Ройдов
МТС придобива активи на територията на летище Пловдив