Търсенето на кадри е огледален образ на търсенето на туристи. Ако мениджмънта на който и да е хотел няма концепция, няма маркетингов план за търсене на гости, стаите му ще останат празни. Абсолютно същото е и с персонала.
Това обяснява председателят на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите във Варна, Павлин Косев, визирайки трудностите, пред които е изправен туристическия бранш в началото на летния сезон.
"Трябва да има план, трябва да е разпределено наемането на персонала, спрямо сезона. Защото има пикови моменти на свръхтърсене на работна ръка и свободният персонал изведнъж свършва. Затова много хотелиери търсят начини да балансират, за да излязат от тази дупка, в която няма персонал.
Има един такъв период от време, който по морето започва от средата на април и продължава до към юли месец. Това време е много критично и персонал вече няма. По-предвидливите от хотелиерите започват да правят интервюта, да търсят и да си сглобяват екипа за лятото още след Нова година.
Февруари също е много активен месец, в който се правят интервюта, търси се персонал, организация, обучения. Много от тези хотелиери назначиха хората още от 1 март, за да може да прескочат тази дупка през април, когато вече няма хора.
Така, че който навреме си организира работата, ще има персонал, а който чака до последния момент и се занимава с всичко друго по хотелите, ще остане без хора или ще му се наложи да наема некачествени кадри", категоричен е пред "Монитор" експертът в туризма.