Air France ще модернизира флота си с 60 нови самолета Airbus A220-300. Многомилярдната сделка между авиопревозвача и консорциума стана факт вчера. Новината дойде след заседание на борда на директорите на Air France-KLM, на което са били „одобрени няколко стратегически решения, свързани с развитието на флота на Air France”, обяви компанията. Машините ще извършват полети на близки и средни разстояния, като първата от тях трябва да бъде доставена през септември 2021 г.
Новите попълнения ще позволят на Air France да намали отпечатъка си върху околната среда, тъй като A220-300 генерира с 20% по-малко въглеродни емисии и е два пъти по-тих от съпоставими самолети в своя клас. С капацитет от 150 места и 4200 км пробег, А220-300 е напълно подходящ да замени A318 и A319 в мрежата за къси и средни разстояния. Според авиокомпанията новият Airbus ще я направи по-конкурентоспособна, като намали разходите ѝ на седалка с 10%. Удобството на пътниците също ще се повиши благодарение на по-широките седалки, по-големите отделения за багаж, по-широките пътеки и Wi-Fi на борда.
На съвета е било решено още и изваждането от флота на всичките 7 броя A380, с които разполага компанията, до края на 2022 г. Според Air France A380 харчи 20-25% повече гориво на седалка в сравнение с новото поколение самолети за дълги разстояния и съответно отделя повече CO2. Високите разходи за поддръжка и обновяване на кабините правят тези самолети още по-непривлекателни икономически. „Решенията ни са в подкрепа на стратегията за конкурентоспособност на флота на Air France-KLM. Те идват след последните ни поръчки за A350s и Boeing 787s. Доволни сме, че работим с Airbus за влизането в нашето семейство на A220-300 – самолет, който има оптимална екологична, оперативна и икономическа ефективност“, заяви изпълнителният директор на Air France-KLM Бенджамин Смит.
Air France-KLM управлява флот от 541 самолета, разпределени между трите ѝ основни бранда – Air France, KLM и Transavia, които летят до 318 дестинации в цял свят. През 2018 г. AFKL е превозила 100 милиона души.